شناسهٔ خبر: 20149 - سرویس استان‌ها

با حضور وزیر راه و شهرسازی در راستای بازآفرینی محله حرم خواهر امام رضا (ع) صورت گرفت

افتتاح پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه تائب رشت/ بازدید از طرح بازآفرينی محدوده خميران زاهدان رشت

آخوندی با حضور دکتر عباس آخوندی و هیات همراه و همچنین مسئولان استان گیلان پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه تائب شهر رشت در راستای بازآفرینی محله حرم خواهر امام رضا (ع) امروز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدرسه ۱۲ کلاسه تائب که عملیات ساخت آن به مدت ۲ سال به طول انجامید با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری، ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، عليرضا محفوظي معاون حقوقي امور مجلس و  هماهنگي استانهای وزارت راه و شهرسازي، محمدعلي نجفي استاندار گيلان، محمدعلي ثابت‌قدم شهردار رشت، شعبانعلي خاوري مدير كل راه و شهرسازي و سایر مسئولین استانی به افتتاح رسید.

این پروژه در راستای بازآفرینی محله حرم خواهر امام رضا (ع) در شهر رشت و همچنین آزادسازی عرصه مدرسه قدیمی و الحاق به صحن حرم با مشارکت شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  و اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان طی مدت ۲۴ ماه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد و پانصد و چهل میلیون ریال اجرا شد.

مدرسه ۱۲ کلاسه تائب رشت در سه طبقه بر روی کرسی بنا شده و نوع اسکلت آن بتنی است. این مدرسه به مساحت یک‌هزار و ۶۷۰ مترمربع و زیربنای کل آن یک‌هزار و ۶۵۵ مترمربع گزارش شده است.

در حال حاضر دو هزار و ۱۶۳ هكتار بافت فرسوده در گيلان شناسايي شده است. شناسايي و تصويب بافت هاي فرسوده ۲۰ شهر استان نيز انجام شده است.

وزير راه ور شهرسازي در مراسم افتتاح این پروژه با بيان اينكه در بازآفريني شهرها هدف اصلي اصلاح و ساخت محله‌هاي قديمي ناهنجار است، افزود: براي بازآفريني  شهرها بايد‌ به موضوعات رفاهي، تجاري و ... توجه شودوجايگاهي ايجاد‌ مي‌شود تا مردم لحظات استراحت خود را به خوبي سپري كنند.

دكترآخوندي با اشاره به اهميت نقش مهم رودخانه‌هاي شهر در ايجاد طراوت و جذب گردشگر، خاطرنشان كرد: رودخانه‌هاي رشت اكنون  ازوضعيت مناسبي برخوردار نيستند و در بازآفريني شهر بايد اين امر لحاظ شود.

وي افزود: براي اجراي پروژه پياده‌راه فرهنگي رشت يك محور بسيار طولاني از غرب و شرق در نظر گرفته شده است.

بازدید از تماشاخانه كهن گيلان

وزير راه در حاشيه افتتاح پروژه مذكور از محل نمادين تماشاخانه كهن گيلان با قدمت ۶۰ ساله واقع در خيابان سعدي رشت بازديد كرد.

وي هم چنين غرفه انقلاب اسلامي پروژه پياده‌راه فرهنگي و ايستگاه راديويي رشت و غرفه دفاع مقدس و رزمندگان گيلان در هشت سال دفاع مقدس غرفه شهر خلاق خوراك‌شناسي، صنايع‌دستي ووضعيت ترميم و ساخت‌و‌ساز حرم مطهرخواهر امام رشت  را مورد بازديد قرار داد.

وي با حضور در حرم مظهر فاطمه اخري خواهر گرامي امام رضا (ع) نسبت به اين بانوي بزرگوار اداي احترام كرد.

بازدید از طرح بازآفريني محدوده خميران راهدان رشت

وزير راه و شهرسازي امروز در ادامه سفر خود به گيلان بعد از افتتاح دبستان ۱۲ كلاسه تائب در محله ساغريسازان رشت از گام دوم طرح بازآفريني محدوده خميران زاهدان رشت بازديد كرد. اين طرح با هدف بازسازي هويت، پياده محوري، مشاركت مردمي و اقتصاد ماندگار در دست اجرا است.

از جمله پروژه‌هاي محرك توسعه در گام۲ بازآفريني محدوده خميران‌زاهدان رشت محدود خواهر امام و مسجد حاج‌سميع «گردشگري مذهبي» و محور ساغري‌سازان «گردشگري تجاري» و گذرفرخ «فرهنگي‌ـ تفريحي» است.

آخوندي با حضور در حرم مظهر فاطمه اخري خواهر گرامي امام رضا (ع) نسبت به اين بانوي بزرگوار اداي احترام كرد.

وزير راه همچنين از وضعيت ترميم و ساخت‌و‌ساز حرم مطهر و غرفه‌هاي طرح آرامش بهاري و از پياده‌راه فرهنگي در خيابان اعلم‌الهدي رشت بازديد كوتاهي كرد.

وزير راه و شهرسازي پس از افتتاح پروژه مشاركتي احداث مدرسه ۱۲ كلاسه تائب، پياده راه فرهنگي ميدان شهداي ذهاب رشت را به بهره‌برداري كرد.

در مراسم استقبال از وزير راه فردي به عنوان جارچي موضوع افتتاح پروژه پياده راه فرهنگي رشت را در مقابل آخوندي جار زد.

جارچي اعلام كرد: پروژه پياده راه امروز با حضور وزير راه افتتاح مي‌شود و از حضور نمادين ميرزا خليل رفيع نخستين شهردار رشت خبر داد.

وزير راه و شهرسازي از غرفه شهر خلاق خوراك‌شناسي، صنايع‌دستي و ديگر غرفه‌ها بازديد كرد./