شناسهٔ خبر: 201661 - سرویس هوایی

واکنش سریع فرودگاه امام(ره) به نخستین نقص فنی پرواز اربعین با تخصیص به‌موقع هواپیمای جایگزین

سیف شهر فرودگاهی مدیرکل عملیات فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از مدیریت به‌موقع نقص فنی هواپیما و انجام پرواز با هواپیمای جایگزین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سید محمدرضا سیف مدیرکل عملیات فرودگاهی از مدیریت کامل نخستین مورد نقص فنی هواپیما در جریان عملیات اربعین ۱۴۰۴ خبر داد. 

به گفته‌ی سیف، پذیرش مسافران پرواز شماره ۲۲۸۹ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با ۱۴۰ مسافر از مبدأ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به مقصد نجف، مطابق برنامه و رأس ساعت ۱۶:۰۰ انجام شد. 

وی افزود: خلبان این پرواز پس از دریافت مجوزهای لازم از برج مراقبت و پیش از برخاستن از باند، در ساعت ۱۶:۳۶ از بروز نقص فنی در هواپیمای با رجیستر EP-FQH خبر داد و درخواست بازگشت به اپرون ترمینال سلام را مطرح کرد. این درخواست بلافاصله مورد موافقت قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم جهت بازگشت هواپیما انجام شد. 

سیف همچنین اعلام کرد: به‌طور هم‌زمان، هواپیمای پشتیبان با رجیستر EP-FQR جهت انجام پرواز جایگزین در نظر گرفته شد و با همکاری عوامل فرودگاهی و شرکت قشم‌ایر، عملیات انتقال مسافران به هواپیمای جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گرفت. 

این پرواز نهایتاً در ساعت ۱۸:۴۰ فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد نجف ترک کرد.