شناسهٔ خبر: 20231 - سرویس استان‌ها

تلاش بی‌وقفه راهداران گلستان در روز طبيعت/ بازگشایی یكساعته محور توسكستان- شاهكوه توسط راهداران

ریزش برداری همزمان با آخرین روز تعطیلات نوروزی و روز طبیعت، راهداران گلستان نیز همانند دیگر نیروهای خدمات‌رسان استان روز پركاری را در دامان طبیعت برفی گلستان سپری كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان در گفت و گویی خبری اعلام كرد: در روز طبیعت ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ مترمكعب عملیات برف‌روبی در سطح ۱۹۲ محور ارتباطی و برف‌گیر استان انجام شده است.

وی افزود: جهت جلوگیری از بسته شدن راه‌های استان در روز طبیعت، راهداران و عوامل راهداری طی ۱۴ نوبت از زمان شروع بارش برف در ساعت پنج صبح تا ۲۰ عصر در این محورها با ماشین آلات سنگین به انجام عملیات راهداری و برف‌روبی پرداختند.

وی، میزان شن و نمك مصرف شده را در این روزها ۳۰۲ تن اعلام كرد و افزود: محور كوهستانی درازنو  در شهرستان كردكوی با ۲۴۰ هزار مترمكعب برف‌روبی بیشترین میزان عملیات برف‌روبی را در این دو روز داشته است.

مبارك قدم گفت: محور آزادشهر- شاهرود، اولنگ- رامیان، توسكستان به شاهكوه و دهنه محمدآباد- زرین گل در علی آباد كتول محورهای دیگری بودند كه بیشترین حجم عملیات برف‌روبی را بعد از محور درازنو به خود اختصاص دادند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در بخشی دیگر از سخنانش به تلاش یكساعته راهداران برای بازگشایی محور مسدود شده توسكستان – شاهكوه اشاره كرد و گفت: كیلومتر ۲۰ این محور براثر ریزش كوه، به طور موقت برای ساعتی مسدود و ترافیك عبوری مسافران را كند كرده بود كه با حضور به موقع و تلاش بی‌وقفه دو اكیپ راهداری و به كارگیری شش دستگاه ماشین آلات سبك و سنگین، بازگشایی و عبور و مرور در آن برقرار شد.

لازم به ذكر است كه از آغاز طرح سفرهای نوروزی تاكنون بالغ بر ۴۲۰ مترمكعب عملیات ریزش‌برداری در محورهای مختلف استان انجام گرفته است.