شناسهٔ خبر: 202507 - سرویس وزارتی

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه:

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در شرایط سخت اقتصادی مثبت و قابل تقدیر است

زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه تصریح کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی، تورم و مشکلات ارزی که هزینه ساخت هر کیلومتر راه را به حدود ۴۰ میلیارد تومان رسانده، عملکرد وزارت راه و شهرسازی مثبت و قابل تقدیر است و در شرایط فعلی نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در آیین افتتاح ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان خراسان رضوی که امروز سه‌شنبه چهارم شهریور ماه برگزار شد، گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی، تورم و مشکلات ارزی که هزینه ساخت هر کیلومتر راه را به حدود ۴۰ میلیارد تومان رسانده، عملکرد وزارت راه و شهرسازی مثبت و قابل تقدیر است.

وی افزود: این وزارتخانه به دلیل گستره وسیع وظایف، از کشتیرانی و هواشناسی تا آزادراه و حمل‌ونقل هوایی، یکی از دشوارترین وزارتخانه‌های کشور است و در شرایط فعلی نمره قابل قبولی دریافت می‌کند.

توجه دولت به پروژه‌های زیربنایی

زنگنه با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: دولت علاوه بر تخصیص قیر رایگان، منابع مالی این بخش را از طریق اوراق تأمین کرده که نشانه توجه ویژه به پروژه‌های زیربنایی استان است.

وی پروژه‌های جاده‌ای از جمله محور کاشمر – شادمهر و جاده دولت‌آباد – تربت‌حیدریه را از مسیرهای مهم و پرتردد دانست و اظهار کرد: این پروژه‌ها در یک سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و از پیگیری‌های مدیران استانی قدردانی می‌کنم.

وفاق دولت و مجلس در خدمت به مردم

زنگنه در ادامه تأکید کرد: مجلس در کنار دولت قرار دارد. برخی صداها که گاه از مجلس شنیده می‌شود و به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس است، نظر غالب نیست. صدای اصلی، صدای وفاق و همدلی است.

وی در پایان سخنانش گفت: نمایندگان مردم تمام‌قد در کنار دولت و رهبر معظم انقلاب خواهند بود تا بتوانیم بیش از پیش در خدمت ملت بزرگ ایران باشیم.

لزوم تسریع در بهسازی محورهای پرتردد

همچنین در ادامه این مراسم جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال برای محور شادمهر – انابد نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده، در حالی که سال گذشته این رقم کمتر از ۷۰ میلیارد تومان بود. همچنین تمام اعتبارات حوزه توازن مناطق یک و دو که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، به بخش راه اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اهمیت راه‌های دسترسی افزود: معتقدیم اگر راه درست شود، همه امور سامان می‌گیرد. پروژه‌هایی همچون محور بجستان – بردسکن – سبزوار که تردد کامیونی بالایی دارد، نیازمند تسریع در روکش و بهسازی است؛ چرا که علاوه بر ارتقای ایمنی، سهم مهمی در جابه‌جایی بار ایفا می‌کند.

نیک‌بین با اشاره به ظرفیت‌های معدنی منطقه ترشیز و کاشمر خاطرنشان کرد: این منطقه دومین قطب معدنی بزرگ استان و شاید کشور است و زیرساخت حمل‌ونقل مناسب می‌تواند ارزش افزوده عظیمی ایجاد کند. اگر کریدور جنوب‌شرقی کشور به شمال‌غربی متصل شود و حمل‌ونقل ریلی توسعه یابد، درآمدی قابل توجهی برای ایران فراهم خواهد شد

نیک‌بین در پایان تأکید کرد: راه و ریل زیرساخت اصلی توسعه‌اند و مجلس آماده است با همکاری دولت، این پروژه‌ها را در سال جاری و آینده به سرانجام برساند.