شناسهٔ خبر: 20257 - سرویس استان‌ها

بازدید ۲۲۷ هزار و ۲۸۹ مسافر نوروزی از بندر خرمشهر/ ثبت تردد ۸۴ هزار و ۹۵۹ گردشگر دریایی/رشد ۳۰ درصدی در شمار مسافران

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ایام نوروز ۲۲۷ هزار و ۲۸۹ گردشگر دریایی، مسافر نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: ساختمان مرکزی قدیم، محوطه‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات، تأسیسات بندری، مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵ و رودخانه‌های اروند و کارون از جمله مکان‌های مورد بازدید گردشگران دریایی، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بود.

وی در ادامه افزود: در جریان این بازدیدها میهمانان نوروزی با امکانات، تجهیزات، محوطه‌ها و ترمینال‌های مجتمع بندری خرمشهر از نزدیک آشنا شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: همچنین اطلاعات جامعی در خصوص مجتمع بندری خرمشهر و هشدارهای ایمنی در قالب بروشور در اختیار میهمانان گذاشته شد.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی امسال تردد ۸۴ هزار و ۹۵۹ گردشگر دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند در بندرخرمشهر آغاز شد افزود: در طول ایام نوروز این اداره کل در راستای ایجاد ایمنی تمهیدات خاصی از جمله گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند اندیشیده بود.

دریس گفت: دو مسافر نوروزی که از شناور تفریحی به رودخانه کارون سقوط کرده بودند توسط شناورهای ناجی ۴ و رسکیو بندرخرمشهر نجات یافتند.

به گفته وی دو فروند شناور تفریحی که از ناحیه موتور دچار نقص فنی شده بودند نیز توسط شناورهای ناجی ۴ و رسکیو یدک شده و سرنشینان آن به سلامت به ساحل منتقل شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد در تعطیلات نوروزی سال ۹۴، بیش از ۱۷۵ هزار میهمان نوروزی از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرده بودند.