شناسهٔ خبر: 20287 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبرداد:

۴۴۰ هزار گردشگر از گشت‌های دریایی در بنادر استان بوشهر بهره‌مند شدند

سفر دریایی سرپرست اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۴۴۰ هزار و ۲۸۸ نفر از گشت و مسافرت دریایی در بنادر استان بوشهر بهره‌‍‌مند شدند.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از محمد مهدی بنچاری با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دریایی دارد اظهار داشت: یکی از اهداف مهم گردشگران در سفر به بنادر استان بوشهر استفاده از موهبت دریا در قالب تفریحات و گشت‌های دریایی است.

وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برنامه ویژه‌ای برای بهره‌مندی گردشگران نوروزی از دریا تدارک دید، گفت: در این راستا تمامی بنادر استان بوشهر به امکانات اسکله تفریحی گردشگری مجهز و در این زمینه بخش خصوصی مشارکت جدی در راه‌اندازی گشت و تور دریایی داشت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه در ۱۸ روز ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۴۴۰ هزار نفر از گشت دریایی بهره‌مند شدند گفت: برای استفاده گردشگران از تفریحات دریایی دربنادر استان بوشهر بیش از ۳هزار و ۴۴۹ شناور مجوز ارائه خدمات دریایی از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اخذ کردند.

محمد مهدی بنچاری  افزود: طرح نوروزی گشت و مسافرت دریایی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه در بنادر استان بوشهر ادامه داشت.

وی از افزایش ایمنی گردشگران و مسافران دریایی در استان بوشهر خبرداد و گفت: در اجرای طرح‌های مسافرت و گشت‌های تفریحی دریایی در استان بوشهر به سبب ارتقا ایمنی و نظارت کارشناسان بندری هیچ اتفاقی رخ نداد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در جزیره خارگ به ۵۴ شناور برای جابجایی مسافران دریایی مجوز ارائه شد بیان کرد: در مدت تعطیلات نوروزی شش هزار و ۹۶۱ نفر وارد خارگ و ۷ هزار و ۸۲۱ نفر از خارگ بوسیله ۵۴ شناور خارج شدند.

بنچاری با اشاره به گشت‌های تفریحی در بندر بوشهر تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۲۲۹ هزار و ۷۷۶ نفر با استفاده از ۲ هزار و ۱۳۴ قایق تفریحی در گشت‌های دریایی شرکت کردند.

محمد مهدی بنچاری با اشاره به اجرای برنامه‌های مسافرت دریایی از بندر گناوه بیان کرد: در ۱۸ روز ایام  تعطیلات نوروزی با ۲۵ شناور ۲ هزار و ۸۸۱ مسافر وارد گناوه و در این مدت ۲ هزار و ۴۸۳ مسافر خارج شدند./