شناسهٔ خبر: 20289 - سرویس ریلی

موسوی‌نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی با قطارهای رجاء/ ضریب اشغال ۸۲ درصدی قطارهای رجاء در ایام عید/ میانگین تأخیر قطارها در طول مسیر ۲۰ دقیقه

سید حسن موسوی نژاد مدیرعامل شرکت رجاء از جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی با قطارهای شرکت متبوعش خبر داد و گفت: ضریب اشغال نوروزی قطارهای نوروزی رجاء با رشد ۸ درصدی امسال به ۸۲ درصد رسید.

سیدحسن موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از جابه‌جایی یک میلیون مسافر نوروزی توسط قطارهای رجا در ایام طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کل مسافران قطارهای نوروزی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بودند رجا سهم بالا و مهمی در جابه‌جایی مسافران نوروزی داشت.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال قطارهای نوروزی نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشت٬ افزود: سال گذشته ضریب اشغال قطارهای نوروزی رجا ۷۴ درصد و امسال این ضریب اشغال به ۸۲ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت رجاء یادآور شد: شرکت مسافری رجا در ایام عید نوروز به طور متوسط روزانه ۱۰۰ رام قطار برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در نظر گرفته بود که این تعداد در روزهای مختلف نوروزی متغیر بود.

وی اضافه کرد: میزان تأخیرها نیز در عید امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار بهتری داشت به طوری که در بسیاری از ایام عید تأخیر از مبدأ قطارهای نوروز رجاء صفر بود. در عین حال میزان تأخیر از مبدأ برای کل قطارهای نوروزی رجاء امسال به ۳۰ ثانیه رسید که یک رکورد جدید به حساب می‌آید.

موسوی‌نژاد افزود: همچنین متوسط تأخیر طول مسیر نیز نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشت و میانگین تأخیر قطارهای نوروزی رجا به ۲۰ دقیقه رسید.

مدیرعامل شرکت رجاء تأکید کرد: با وجود تنگناهای مالی که برای شرکت رجاء وجود داشت ولی تلاش شد نه تنها سطح ارائه خدمات افتی نداشته باشد بلکه خدمات نیز ارتقا پیدا کند.

بر اساس گفته موسوی‌نژاد نظرسنجی‌هایی از مسافران صورت گرفت که نشان می‌دهد رضایت مسافران نسبت به سال‌های قبل رشد نسبی داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین‌ماه یك میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از طریق توسط تمامی شرکت‌های مسافری ریلی جابه‌جا شدند كه تقریبا با سال گذشته برابر بود. همچنین تعداد کل قطارهای مسافری ۳ هزار و ۶۰۰ رام و ضریب اشغال آنها طی این مدت ۷۷.۲ درصد بود.

در بحث تاخیر از مبدا نیز ۹۵ درصد قطارها بدون تاخیر سیر خود را شروع كردند اما در مجموع به طور میانگین این نوع تاخیر ۳۰ ثانیه رسید حال آنکه سال قبل این عدد ۶۰ ثانیه بود./