شناسهٔ خبر: 20299 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

خسارت ۱۱ میلیارد تومانی سیل به راه‌های ۵ شهرستان خراسان جنوبی

خسارت سیل سیلاب‌های ناشی از بارندگی در روزهای اخیر فروردین ماه به راه‌های ۵ شهرستان خراسان جنوبی، ۱۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان خسارت وارد کرد که در این بین محورهای مواصلاتی شهرستان‌های سربیشه و نهبندان بیشترین خسارت را دید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری گفت: در آخرین روز از تعطیلات نوروز سیلاب و روان آب‌های ناشی از بارندگی‌های سیل آسا و رگباری بهار، خسارت زیادی به محورهای مواصلاتی، آب نماها، ابنیه فنی، ایل راه‌ها و راه‌های روستایی شهرستان‌های طبس، نهبندان، زیرکوه، درمیان و سربیشه وارد کرد که این خسارات تا آخرین لحظه ارسال گزارش، ۱۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان برآورد شد و هنوز تعیین خسارت وارده به راه های نهبندان ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که در شهرستان طبس محورهای عشق‌آباد بردسکن، عشق آباد – پیرحاجات و راه روستایی چاه مسافر خسارت دید که میزان آن یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است، افزود: همچنین سیلاب و روان آب‌های ناشی از بارندگی در این روز ۴۵۰ میلیون تومان به محور دیهوک- راور هم خسارت وارد کرد.

وی خسارت وارده به راه‌های نهبندان را در این روز ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: محورهای شاکوه- میغان- بصیران، چاه فرسخ- بیچند- سهل آباد، نهبندان-چاهداشی- دهسلم، نهبندان-چاه فرسخ- بیچند سهل آباد، راه روستاهای افضل آباد،گرم تمام ده، دهک، تیغدر، ماهانی، اسماعیل آباد، خسروآباد و سیدال از جمله نقاط آسیب دیده است. علاوه براین در شهرستان زیرکوه هم به محور زیرکوه-حاجی آباد ۷۱۷ میلیون تومان و محورهای نوزاد- مسک، درمیان به گردنه اسفزار، خسروآباد بورنگ و... هم در شهرستان درمیان ۳۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

جعفری در پایان این گزارش خسارت ناشی از وقوع سیل در شهرستان سربیشه را ۳ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومان اعلام کرد که محور درح- پایانه مرزی ماهیرود، درح به خوشاب، حجت آباد – چاهخو و... از جمله محورهایی بود که بیشترین خسارت به آن وارد شد.