شناسهٔ خبر: 20352 - سرویس ریلی

میرحسن موسوی خبر داد:

قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایران شد/ جزئیات برنامه سیر سومین قطار گردشگران خارجی در ایران/ ایرانگردی گردشگران اروپایی٬ آمریکایی و استرالیایی با قطار

ورود گردشگران اروپایی به ایران مدیرکل راه‌آهن آذربایجان(تبریز) با بیان اینکه قطار عقاب طلایی امروز از مرز رازی وارد کشور شد گفت: گردشگران خارجی پس از بازدید از مناطق دیدنی تبریز٬ امروز سوار قطار می‌شوند و برای بازدید از اماکن گردشگری به زنجان٬ کاشان٬ اصفهان، شیراز، یزد و مشهد می‌روند.

میرحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ورود قطار عقاب طلایی به مرز رازی در ساعت ۱۱:۳۰ امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این قطار بدون سرنشین البته با خدمه از مرز رازی وارد کشور شد و قرار است مسافران خارجی در ایستگاه راه‌آهن تبریز سوار قطار شوند.

وی افزود: براساس برنامه گردشگران خارجی با هواپیما به تبریز آمدند٬ امروز تا عصر از بناهای تاریخی٬ مناطق گردشگری و فرهنگی تبریز بازدید می‌کنند و پس از آن در ساعت ۱۹:۳۰سوار قطار می‌شوند و تبریز را به مقصد زنجان ترک می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان(تبریز) افزود: پس از زنجان قطار عقاب طلایی به ترتیب در ایستگاه‌های راه‌آهن کاشان٬ اصفهان، شیراز، یزد و مشهد توقف می‌کند تا گردشگران از مناطق گردشگری این شهرها بازدید داشته‌ باشند. این قطار در نهایت ۲۳ فروردین‌ماه به ایستگاه آخر یعنی تهران می‌رسد.

وی یادآور شد: گردشگران خارجی پس از بازدید از مناطق دیدنی تهران سوار هواپیما می‌شوند و به کشور خود باز می‌گردند و قطار عقاب طلایی بدون سرنشین در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ از مرز رازی ایران خارج و وارد کشور ترکیه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه این قطار متعلق به کشور مجارستان است و از شهر بوداپست مجارستان حرکت کرد و به ایران آمد٬ گفت: گردشگران این قطار ۴۳ نفرند که آمریکایی٬ اروپایی و استرالیایی هستند./