به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، عباس شکوری اظهار کرد: اصلاح این نقاط گلوگاهی با بهرهگیری از ظرفیتهای اجرایی و مهندسی سازمان راهداری و حملونقل جادهای و با استفاده از ماشینآلات، تجهیزات و توان نیروی انسانی صورت گرفته و منجر به ارتقاء شاخص عملکرد هیدرولیکی پلها و آبروهای واقع در سطح جادههای کشور شده است.
وی افزود: اصلاح سازههای تقاطعی فاقد آبگذری مناسب موجب ایمنسازی و افزایش تابآوری جادهها و زیرساختهای حملونقل در برابر سیلاب و جلوگیری از تخریب راهها شده و با عبور ایمن سیلاب، از تخریب شریانهای حیاتی مواصلاتی کشور جلوگیری میکند.
معاون دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه، تضمین تداوم حملونقل و پایداری اقتصاد، صرفهجویی کلان مالی و پیشگیری از خسارات ناشی از تخریب راهها و هزینههای انسداد مسیرها را از مهمترین مزایای اصلاح این سازههای تقاطعی برشمرد.
شکوری تاکید کرد: همچنین عزم جدی سازمان راهداری و حملونقل جادهای برای اصلاح این نقاط و حفاظت از سرمایههای ملی، امکان تردد روان ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر و ارتقای ایمنی سفرهای کاربران جادهای را فراهم کرده است.