شناسهٔ خبر: 20375 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رشد ٩ درصدی سفرهای دریایی نوروزی/ هرمزگان مرکز اصلی سفرهای دریایی/ بندرعباس-قشم پرترددترین مسیر سفرهای دریایی نوروزی

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ٩ درصدی مسافرت‌های دریایی در بنادر و آب‌های کشور بدون هیچ حادثه‌ای طی نوروز امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی سازمان بنادر و دریانوردی محمد سعیدنژاد با بیان اینکه مسافرت‌های دریایی در آب‌های کشور طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ٩ درصدی برخوردار بوده است، گفت: این آمار از تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا چهاردهم فرودین ماه امسال یعنی اوج سفرهای نوروزی، بوده است.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که عمده سفرها و گشت‌های دریایی و تفریحی کشور در نوروز امسال به استان هرمزگان اختصاص داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس پنج میلیون و ٤٥٠ هزار و ٢٥٠ نفر در آب‌های استان هرمزگان به گشت دریایی و سفردریایی پرداخته بودند.

وی ادامه داد: بیشترین ترددهای دریایی همچون سال‌های گذشته در مسیر بندرعباس – قشم به ثبت رسیده است، همچنین سایر ترددهای دریایی در مسیرهای بندرعباس – هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه – کیش انجام شده است. 

سعیدنژاد با اشاره به اینکه گشت‌های دریایی در سایر خطوط ساحلی کشور طی نوروز امسال در جریان بوده است، بیان داشت: این گشت‌ها در مسیرهای بندر بوشهر- خارگ، بندر گناوه- خارگ و بندر خرمشهر- بصره، بندر خرمشهر – کویت نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، این حجم بالای مسافر با برنامه‌ریزی مناسب در ایام تعطیلات نوروزی بین بنادر جنوبی و شمالی کشور جابه جا شد. 

به گفته سعیدنژاد، همچنین نوروز امسال در مجموع ١١٠ فروند لندینگ کرافت و شناور مسافربری به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند. 

مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: ظرفیت شناورهای مسافربری هفت هزار و ٤٣٢ صندلی و ظرفیت لندینگ کرافت‌ها دو هزار و ٤٠٠ خودرو بوده است. از این میان شش هزار و ٤٦ صندلی به ناوگان مسافربری در آبهای استان هرمزگان اختصاص داشت. خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددهای دریایی، نوروز امسال هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است. سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین امنیت تردد شناورها و مقابله با شرایط اضطرار از آمادگی کاملی برخوردار بود.

به گفته سعیدنژاد، ١٩ فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار داشتند.