شناسهٔ خبر: 20401 - سرویس استان‌ها

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۲.۳ میلیون تن کالا در بندر کیش در سال ۹۴

بارگیری کالا در بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی دوازده ماه سال ۹۴ در مجموع دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۰۱ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن اعلام این خبر افزود: از این رقم دو میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۴ تن کالای غیرنفتی و ۲۸۶ هزار و ۷۹۷ تن کالای نفتی بوده است.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر را ۸۱ هزار تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته، عملیات کابوتاژ دو میلیون و ۱۱ هزار و ۹۲۹ تن کالای غیرنفتی در این بندر صورت گرفته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به حمل و نقل خودرو مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز افزود: طی مدت یاد شده، جابه‌جایی بیش از ۴۸ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه این جزیره به ثبت رسید.

وی مجموع تردد شناورها به این بندر در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۳۶ فروند عنوان کرد و گفت: در مدت یاد شده جابه جایی ۳۶۷ هزار و ۲۳۳ نفر مسافر نیز از طریق این بندر به انجام رسید که نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول به زیرساخت‌های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیت‌های مسافری، ۲۹۳ هزار و ۹۸۹ نفر به وسیله شناورهای تفریحی در آب‌های ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲ درصدی داشته است.