شناسهٔ خبر: 204425 - سرویس استان‌ها

بیش از ۱۵۰ هزار تماس مردمی با سامانه‌ ۱۴۱ کرمان از ابتدای سال جاری/ به ۹۵ درصد شکایات رسیدگی شد

مهدي هادوي معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد: سامانه‌ی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به‌عنوان پل ارتباطی مستقیم مردم با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عمل می‌کند و از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰ هزار تماس مردمی ثبت و پیگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، مهدی هادوی، معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به جایگاه مهم سامانه‌ی ۱۴۱ در پاسخگویی به مردم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۵۹ هزار و ۴۳۰ تماس از سوی کاربران جاده‌ای با این سامانه برقرار شد. در میان این تماس‌ها، روز ۵ فروردین‌ماه بیشترین حجم تماس‌ها را با ثبت ۲ هزار و ۱۴۴ مورد به خود اختصاص داد.

وی افزود: در بازه‌ی زمانی اول فروردین تا ۳۱ مردادماه ۸ هزار و ۴۶۱ شکایت در حوزه‌های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سامانه ثبت شد که خوشبختانه ۹۰ درصد آن‌ها توسط کارشناسان مربوطه رسیدگی و مختومه شده است.

هادوی گفت: در مردادماه ۲۷ هزار و ۳۱۳ تماس از سوی مردم با سامانه‌ی ۱۴۱ برقرار گردید که بیشترین آن در روز ۱۸ مراد با ثبت ۹۷۸ تماس صورت گرفت؛ همچنین در مردادماه ۲ هزار و ۶۵۷ شکایت به ثبت رسید که ۹۵ درصد آن‌ها با پیگیری کارشناسان پاسخ داده شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، سامانه‌ی ۱۴۱ را پل ارتباطی مردم با این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات، شکایات و گزارش‌های مردمی در حوزه‌ی راه و حمل و نقل جاده‌ای از طریق این سامانه قابل ثبت است؛ پس از ثبت شکایت، کد رهگیری برای متقاضی پیامک می‌شود و نتیجه‌ی نهایی نیز پس از بررسی به اطلاع وی خواهد رسید.