شناسهٔ خبر: 20452 - سرویس استان‌ها

امینی خبر داد:

پیش‌بینی ۶۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه ۹۵ برای توسعه راه‌ها

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بودجه امسال برای توسعه و نوسازی راه های كشور ۶۴ هزار میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد و پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، امیر امینی عصر پنجشنبه ۱۹ فروردین در جریان بازدید از چند محور ارتباطی و در دست ساخت و تكمیل در استان فارس در كازرون افزود: بنا داریم ضمن توسعه راه‌ها و بهسازی جاده‌های فرسوده كشور، ایمنی آنها را نیز افزایش دهیم.

وی بیان كرد: همچنین امسال ۱۰ دالان حیاتی و شریانی مهم در كشور تعریف كرده‌ایم كه اعتبارهای لازم برای اجرای آنها پیش بینی و توزیع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین روند اجرای پروژه‌های در دست اجرا در فارس از جمله محور كازرون - فراشبند، كازرون - كُنارتخته، قائمیه - ممسنی و قائمیه - تنگ ابوالحیات را رضایتبخش توصیف كرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم گفت: در فارس چهار محور بزرگراهی به مركز استان و استان‌های همجوار داریم كه یكی از آنها آزادراه شیراز - بوشهر است كه برای تقویت روند اجرای آن توانستیم اعتباری افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال از اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازی به آن اختصاص دهیم.

خلیل رضائیان افزود: در بحث راه آهن نیز پس از احداث راه آهن شیراز - اصفهان، چهار اولویت دیگر نیز در دستور كار قرار گرفت كه اولویت اول مربوط به راه آهن شیراز - بوشهر است كه هم اینك ۱۰۰ كیلومتر از آن در استان فارس در حال انجام است.

وی، طول راه آهن شیراز - بوشهر را ۴۳۰ كیلومتر برشمرد و افزود: اگر بخواهیم مسیر را تا بندر عسلویه ادامه دهیم طول مسیر به ۶۰۰ كیلومتر می رسد.

رضائیان، اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد كرد و گفت: امیدواریم با این حركت خوبی كه در رفع تحریم ها بوجود آمده بتوانیم هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن تمام پروژه های ریلی در استان باشیم.

شهرستان كازرون در ۱۲۰ كیلومتری غرب شیراز قرار دارد./