شناسهٔ خبر: 204611 - سرویس وزارتی

سامانه فوریت‌های اداری ( فواد-۱۲۸) در استان تهران آغاز به کار کرد

نشست سامانه فوریت‌های اداری ( فواد-۱۲۸) با حضور رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در استان تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با هدف رضایتمندی شهروندان از نظام اداری و ضرورت هماهنگی دقیق و منظم جهت آغاز اجرای طرح فواد در استان تهران، مرکز بازرسی و نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی نشست مشترک مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی را با حضور علاء‌الدین رفیع‌زاده معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدصادق معتمدیان استاندار تهران و جمعی از مقامات کشوری و لشگری با هدف مرور نهایی فرآیند انجام کار و آغاز به کار سامانه فوریت‌های اداری ( فواد-۱۲۸) در استان تهران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار کرد.

به گفته ناصر رضایی، مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، با افتتاح این سامانه از اول مهرماه، شهروندان کل کشور می‌توانند در صورت عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی استان تهران، ضمن تماس با شماره ۱۲۸، انتقاد یا عدم همکاری کارکنان دستگاه را با مرکز یاد شده مطرح کنند. 

گفتنی است، در راستای تحقق بندهای (۱۷) و (۲۳) سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و مبتنی بر مفاد ماده (۹۰) قانون مدیریت کشوری، با هدف تقویت فرآیند پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به شهروندان و ارتقاء رضایت خدمت‌گیرندگان و همچنین در اجرای بند چهارم اقدامات محور سوم برنامه اصلاح نظام اداری (موضوع مصوبه شورای عالی اداری با شماره ۹۸۸۴۴ مورخ ۲۶ دی ۱۴۰۳)،  سامانه فوریت‌های اداری ( فواد-۱۲۸)  توسط مرکز بازرسی و نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور بصورت آزمایشی در استان قزوین و بعد از آن در استان البرز و هم‌اکنون در تهران به بهره برداری رسیده است.