شناسهٔ خبر: 20477 - سرویس بنادر و دریانوردی

در ۱۲ ماه سال ۹۴ انجام شد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۳۱میلیون تن کالا در بنادر کشور/ افزایش ۴۳ درصدی صادرات کالاهای نفتی

ریل بندر و ریل نفت ۱۳۱ میلیون و ۷۹۶هزار و ۱۶۹تن کالا نفتی و غیرنفتی طی ۱۲ ماه سال ۹۴ در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ۱۲ ماه گذشته از کل بنادر کشور ۸۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۱۷ تن کالا غیرنفتی از بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد.

از این میزان سهم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی به ترتیب ۴۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۹۵ تن و ۴۴ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۴۲۲ تن گزارش شد.

همچنین آمار واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی در ۱۲ ماه سال گذشته به ترتیب ۳۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۹۲ تن و ۳۷ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۷۲ تن بود.

حجم ترانزیت کلاهای غیرنفتی در ۱۲ ماه سال ۹۴، ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۳۴۵ تن گزارش شد.

تخلیه و بارگیری کالا های نفتی

در بخش کالاهای نفتی نیز حجم تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۵۱ تن بود که این آمار رشد ۴.۳ درصدی داشت.

حجم تخلیه کالاهای نفتی ۲۰ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۴۶۵ تن و حجم بارگیری کالاهای نفتی ۲۵ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۳۸۶ تن گزارش شد که آمار بارگیری رشد ۱۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار واردات و صادرات کالاهای نفتی به ترتیب ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۲۷ تن و ۱۵ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۳۳ تن گزارش شد که واردات و صادرات این کالاها به ترتیب ۴۳.۴ درصد و ۴۲.۸ درصد افزایش داشتند.

همچنین آمار ترانزیت کالاهای نفتی ۴ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۴۸ تن گزارش شد.

تخلیه و بارگیری کانتیرها در ۱۲ ماه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۹۵۶ TEU اعلام شد و تعداد شناورهای ورودی به بنادرکشور ۳۵ هزار و ۲۶ فروند بود. ضمن آنکه جابه جایی مسافر در بنادر ایران نیز ۱۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۵ نفر گزارش شد./