شناسهٔ خبر: 20484 - سرویس استان‌ها

حسن فدایی مطرح کرد:

افزایش ۳۳ صدرصدی تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

حسن فدایی مدیركل راه و شهرسازی استان كهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۳۳ صدرصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كهگیلویه و بویراحمد، حسن فدایی در برنامه زنده رو در رو صدا و سیما با بیان اینكه تعداد ۳۰۰ راهدار در طرح نوروزی امسال در استان فعالیت دارند تصریح كرد: این تعداد راهداری در قالب ۵۰ اكیپ راهداری شامل ۱۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبك و ۲۵ راهدارخانه ثابت و سیار در راه‌های مواصلاتی استان فعالیت می‌كنند.

 فدایی روكش آسفالت محورهای شریانی به طول ۴۰ كیلومتر، لكه‌گیری مسیرهای مواصلاتی ۴۰۰ هزار مترمربع، خط‌كشی تمامی محورهای شریانی و اصلی، تعمیرات اساسی تونل‌ها، نصب نیوجرسی به طول ۶ كیلومتر، بازگشایی ۱۴ كیلومتر از محور ارتباطی سی سخت - پادنا برای اولین بار در این موقعیت ازسال را از جمله اعم فعالیت‌های راه و شهرسازی جهت ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات نوروز عنوان كرد.

وی با اشاره به حضور گسترده اكیپ‌های سیار با هدف رفع نقص احتمالی كاربران جاده‌های استان یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های كه در این ایام داشتیم تعداد زیادی از مسافرین نوروزی در راهدارخانه و ادارات شهرستان‌های استان اسكان داده شده‌اند.

فدایی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال افزایش ۳۳ صدرصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان را داشتیم.

مدیر اداره كل راه و شهرسازی استان با قبول داشتن ضعف‌های در حوزه راه خصوصا در بحث بزرگراه‌های ورودی شهرهای استان عنوان كرد: بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای داشتن خطای انسانی (سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان)بوده و گفت: رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم ایمنی جاده‌ای در رانندگی شرط اول داشتن سفری ایمن است.

فدایی با اشاره به اینكه از ۹۴/۱۲/۲۵ لغایت ۹۵/۱/۱۵  كلیه پروژه‌های راهسازی در محورهای شریانی متوقف شدن افزود: طی تعطیلات نوروز بیش از ۲ میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارده استان شده كه به تفكیك ۸۷ درصد خودروی سواری و ۱۳ درصد كامیونت بوده است.

 وی در آخر گفت: با توجه به اتمام تعطیلات نوروز شروع عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی در استان قوت می‌گیرد و تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازی بر این است در سالی كه به تدبیر مقام معظم رهبری سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نام‌گذاری شده با تمام ظرفیت و توان اهداف بلند مدت و كوتاه مدت این مجموعه در جهت خدمت‌رسانی به درخواست‌های به حق مردم شریف استان جامع عمل بپوشانیم.