شناسهٔ خبر: 20503 - سرویس بنادر و دریانوردی

ورود ۲ هیات سرمایه‌گذاری چینی و افغان به چابهار/دیدار با مدیران حمل و نقل و ترانزیت با هدف راه‌اندازی خط ترانزیت كالا از منطقه آزاد چابهار به افغانستان/آشنایی با ظرفیت‌های منطقه آزاد مکران از طریق گشت ساحلی

ریل بندر و ریل نفت رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ۲ هیات از كشورهای چین و افغانستان با هدف سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و تجاری صبح شنبه وارد منطقه آزاد در این شهرستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  ایرنا، حامد مباركی اظهار كرد: هیات سرمایه‌گذاری چین به منظور بازدید از توانمندی، ایجاد شهرك صنعتی چینی و احداث كارخانه كشتی‌سازی در سفر ۲ روزه وارد چابهار شده است.

وی ادامه داد: این هیات ضمن بازدید از مراكز تجاری و بازارهای منطقه آزاد، طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و اسكله شهید كلانتری، نشست‌هایی با علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران حمل و نقل و ترانزیت و معاونت اقتصادی منطقه آزاد خواهند داشت.

وی افزود: همچنین هیات تجاری افغانستان كه صبح امروز به چابهار سفر كرده، علاوه بر نشست‌ها و بازدیدهای مشترك گشت ساحلی نیز خواهند داشت و از نزدیك با ظرفیت های منطقه آشنا می‌شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار بیان كرد: راه‌اندازی خط ترانزیت كالا از منطقه آزاد چابهار به افغانستان یكی از اهداف سفر هیات تجاری ـ سرمایه گذاری این كشور به شهرستان است.

مباركی بیان كرد: هیات سرمایه گذاری كشور افغانستان یكشنبه شب و هیات سرمایه‌گذاری كشور چین صبح دوشنبه هفته جاری چابهار را به مقصد تهران ترك می‌كنند.

چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با ۱۳هزار و ۱۶۱ كیلومترمربع وسعت از شمال به نیك‌شهر، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مكران از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و ۵۴۹ آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان ۶۴۰ كیلومتر فاصله دارد.