به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، عارف رومینا مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانههای هوشمند گفت: خدمات مختلفی شامل صدور مجوزات کارت هوشمند رانندگان و ناوگان، مجوزهای حریم راه، موافقت اصولی مجتمعهای خدماتی - رفاهی بینشهری، تیرپارکها، مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و ... از طریق سامانه های مختلف سازمان راهداری و حملونقل جادهای و از طریق اخذ درخواست های مربوطه از درگاه ملی مجوزهای دولت انجام میشود که این موضوع نیازمند یک سامانه متمرکز به منظور مدیریت و نظارت بر درخواست های صدور مجوز و مجوزات صادره بود.
وی بیان کرد: فعالسازی این سامانه امکان رصد آنلاین درخواستهای در حال بررسی، صادر شده، موارد انصراف و یا لغو شده و ... را برای مدیران این سازمان و همچنین مدیران اداراتکل راهداری و حملونقل جادهای استانهای کشور فراهم میکند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانههای هوشمند، کاهش زمان رسیدگی به درخواستهای کاربران و تسریع در روند رسیدگی به آنها از سوی اداراتکل راهداری و حملونقل جادهای و همچنین ایجاد بستر لازم برای بررسی دقیقتر عوامل مؤثر در انصراف و رد درخواستها .ابطال درخواستها و تاخیرات را از جمله مزایای این سامانه برشمرد.
رومینا تأکید کرد: سازمان راهداری و حملونقل جادهای از سالهای پیش جزء نخستین سازمانهای دولتی است که خدمات ارائه مجوز را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی به مخاطبان و جامعه هدف خود ارائه کرده و به دنبال روزآمدی و ارائه خدمات کیفیتر و مبتنی بر نیازهای هموطنان است.