شناسهٔ خبر: 20525 - سرویس استان‌ها

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

تکمیل چهارخطه اهواز-هفتگل-باغملک- ایذه در اولویت است

خط کشی جاده معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ادامه چهارخطه شدن محور اهواز-هفتگل-باغملک- ایذه در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، مراد مهری گفت: در استان جاده‌های دو طرفه یا دوخطه بسیاری داریم که باید چهارخطه شوند. ۱۱ کیلومتر از محور اهواز به ایذه و دهدز در محدوده سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل در حال ساخت است و مصمم هستیم تا اردیبهشت ۹۵ این ۱۱ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: عملیات اجرایی ۱۰ کیلومتر دیگر از ‌این مسیر به سمت سه راهی غیزانیه اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود.

مهری ادامه داد: این یکی از محورهای مهم ارتباطی خوزستان و استان‌های هم جوار مثل چهارمحال و بختیاری است. در محدوده باغملک به سمت ایذه از باغملک تا قلعه طوق به مساحت ۱۰ کیلومتر عملیات چهارخطه‌کردن تمام شده و یک محدوده ۵/۲ کیلومتری در گردنه باغملک باقی مانده که عملیات آن در حال انجام است‌.

او گفت: از سمت باغملک به سمت ایذه تا محدوده روستای بارانگرد که ۱۰ کیلومتر است در حال تعریض دو خطه به چهارخطه هستیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات چهارخطه کردن محور اهواز به رامشیر آغاز شده که از اهواز تا سه راهی رامهرمز چهارخطه است. از این سه راهی به سمت رامشیر در سال‌های گذشته ۵ کیلومتر چهارخطه شد و چهارخطه کردن ۵ کیلومتر دیگر در حال انجام است که طبق پیشرفت‌هایی که داشته است، تا اردیبهشت ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهری ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبار چهارخطه کردن ادامه این مسیر‌تا رامشیر انجام خواهد شد.‌ همچنین ۵ کیلومتر از سه راهی سرانجام به سمت امیدیه ‌چهارخطه شده است و مطالعات ۶ کیلومتر از ادامه این مسیر به سمت امیدیه انجام و نقشه‌های آن تهیه شده که در فروردین یا اردیبهشت مراحل انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار را سپری خواهد کرد و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: در محور سوسنگرد به سمت بُستان و چذابه در سال گذشته حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر چهارخطه شد که در صورت تخصیص اعتبار، واریانتی ۱۷ کیلومتری در ابتدای مسیر بُستان به سمت مرز چذابه در برنامه داریم تا به عنوان باند دوم عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مهری در ادامه افزود: در محور هندیجان به سمت ماهشهر، از هندیجان تا پُل که ۳۰ کیلومتر است در سال‌های گذشته ۱۰ کیلومتر آن چهارخطه شده و عملیات چهارخطه کردن ۸ کیلومتر دیگر آن به تازگی تمام شده است و ادامه این مسیر نیز تا اردیبهشت انجام خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: برای چهارخطه کردن ۴۰ کیلومتر از سمت ماهشهر به سمت هندیجان نیز، ۵ کیلومتر روبه‌روی شهرک مدرس چهارخطه شده و در برنامه است که در ۶ ماه نخست امسال‌ چهارخطه کردن آن به پایان برسد.

مراد مهری با اشاره به چهارخطه شدن محور دزفول به شوشتر که طول آن ۴۷ کیلومتر است‌ گفت: در سال‌های گذشته بین ۲۲ تا ۲۳ کیلومتر آن چهارخطه شده است که مقادیری از آن به ویژه از سمت دزفول در محدوده پُل کُهنَک باقی مانده است؛ این محدوده یک قطعه ۱۰ کیلومتری است و در‌ جلساتی که با پیمانکار پروژه داشته‌ایم، متاسفانه اعتبار آنچنانی برای تکمیل این طرح وجود ندارد، ولی از پیمانکار قول مساعد گرفته‌ایم که در خرداد این ۱۰ کیلومتر را به اتمام برساند.

وی ادامه داد: در مسیر ملاثانی به سمت مسجد سلیمان، قسمت‌هایی در سال‌های گذشته چهارخطه شده‌اند و چهارخطه کردن قسمت‌هایی دیگر در حال انجام است. از سه راهی شوشتر به سمت روستای آبگاه ۳ تا ۴ کیلومتر در حال تعریض پُل‌ها هستیم که پس از انجام این کار، ادامه عملیات انجام خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳ پیچ از سه راهی نفت سفید تا روستای آب گُنجی قبل از ملاثانی به سمت سه راهی گاوسوار به طول ۶ کیلومتر وجود دارد که باند دوم برای این ۳ پیچ ساخته خواهد شد و سعی بر این است در این محدوده‌ جاده چهارخطه شود.

مهری در پایان بیان داشت: در مجموع اعتبارات در سال گذشته ۲۳ درصد تخصیص داشتیم. ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده برای پروژه‌های در حال اجرای این سال بود که قریب به ۴۰ میلیارد تومان آن  محقق شد.