مجید احمدی زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام طرح نوروزی بیش از ۲۰ هزار پرسشنامه در سطح شبکه ریلی میان مسافران توزیع شد٬ گفت: نظرسنجیهای صورت گرفته درباره کیفیت ارائه خدمات شرکتهای مختلف حمل و نقل ریلی به مسافران نوروزی بود.
وی توضیح داد: سوالهای درج شده در پرسشنامههای توزیع شده به تفکیک درباره نحوه ارائه خدمات مهمانداران قطار٬ کیفیت خود قطار٬ نظافت واگنها٬ قیمت بلیت قطار و خدمات ارائه شده ایستگاهی از بدو خرید بلیت تا رسیدن مسافر به مقصد است.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه نتیجه این نظرسنجیها در سیاستگذاریهای بخش مسافری راهآهن بسیار تأثیرگذار است٬ گفت: یکی از اقداماتی که پس از مشخص شدن نتایج نظرسنجی نسبت به آن اقدام خواهد شد رتبهبندی شرکتها است.
وی در توضیح این دو نتیجه مهم اضافه کرد: بر اساس رتبهبندی شرکتهای حمل و نقل ریلی٬ سقف قیمت بلیت و تعداد قطارهای هر شرکت برای سیر در شبکه ریلی تعیین میشود.
احمدی زمانی یادآور شد: یک گزارش کلی مدیریتی آخر فروردین برای ایام نوروزی تکمیل میشود و گزارش دیگری به تفکیک عملکرد شرکتها در ۱۵ اردیبشهتماه تهیه خواهد شد./