شناسهٔ خبر: 205701 - سرویس استان‌ها

ثبت بیش از ۱۳ هزار پیام در سامانه ۱۴۱ خراسان رضوی

شکایات سامانه 141 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۳ هزار و ۴۴۰ شکایت از سوی مردم خراسان رضوی در سامانه ۱۴۱ به ثبت رسید که بخش عمده‌ای از آن‌ها به حوزه حمل‌ونقل کالا مربوط بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری، مردم ۱۳ هزار و ۴۴۳ شکایت در سامانه ۱۴۱ ثبت کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۴۶ شکایت در حوزه حمل‌ونقل کالا، ۲ هزار و ۲۲۰ شکایت در حوزه حمل‌ونقل مسافر و ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت مربوط به مشکلات جاده‌ای بوده است.

 وی افزود: شکایات حوزه مسافر به‌طور کامل رسیدگی شده و کارشناسان این اداره کل توانسته‌اند به کلیه شکایات واصله رسیدگی کنند، در حوزه حمل‌ونقل کالا نیز از مجموع ۸ هزار و ۹۴۶ رکورد ثبت‌شده، ۸ هزار و ۳۴۵ رکورد معادل ۹۳ درصد به نتیجه رسیده و ۶۰۱ رکورد معادل هفت درصد در دست پیگیری است.

 شهامت با اشاره به جزئیات شکایات حوزه کالا گفت: بیشترین اعتراضات در این بخش مربوط به عدم پرداخت کرایه رانندگان بوده است؛ همچنین شکایات مربوط به حوزه راه‌ها بیشتر به موضوع روکش جاده‌ها و وجود چاله‌های پرمخاطره اختصاص داشته است که از تعداد ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت ۲ هزار و ۲۵۸ شکایت توسط کارشناسان راهداری شهرستان‌ها اقدام مقتضی صورت گرفته و ۱۹ مورد دیگر نیز در دست اجرا است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: افزایش تعداد شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ نشان‌دهنده اعتماد عمومی به این سامانه برای پیگیری مشکلات حمل‌ونقل و جاده‌ای است.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمار بالای رسیدگی و رضایت‌مندی شکات، بیانگر تلاش کارشناسان برای بهبود خدمات و ارتقای کیفیت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شمار می‌رود.

 شهامت اذعان کرد: استمرار این روند می‌تواند موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش نارضایتی‌ها و افزایش بهره‌وری شبکه حمل‌ونقل در خراسان رضوی شود.