شناسهٔ خبر: 20580 - سرویس استان‌ها

در دومین همایش ملی نظام مهندسی ساختمان تهران انجام می‌شود

رونمایی از طرح دیدبان شهری در کلانشهر تهران

فریبرز واحدی تشریح مهمترین انتظارات خانواده بزرگ راه و شهرسازی از جامعه مهندسین شهرساز در ارتباط با نحوه عملیاتی شدن اندیشه ایران‌شهر و تسریع در روند عینی‌سازی این آرمان از محورهای مهم سخنرانی مدیر کل راه و شهرسازی تهران در دومین همایش ملی نظام مهندسی ساختمان تهران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، هیات رییسه گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف ارتقای دانش شهرسازی در سطح کشور و بهره­ گیری از تجارب فعالان و حرفه‌­مندان این حوزه اقدام به برگزاری دومین همایش ملی شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان و شانزدهمین نشست ادواری گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی، در تاریخ ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک از ساعت ۸ تا ۱۳کرده است.

از مهم‌ترین محورها و چالش های فراروی نظام شهرسازی کشور، نقش کلیدی دانش شهرسازی در نظام ملی ساخت و ساز کشور، نظام آموزش شهرسازی و بررسی چالش‌های آتی در این همایش است.  

در این همایش دکتر حناچی، و دکتر مظاهریان معاونان وزیر راه و شهرسازی به تشریح آرا و نظرات خویش پیرامون محورهای مختلف همایش خواهند پرداخت.

واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز از سخنراانان این همایش است که به تشریح مهمترین انتظارهای خانواده بزرگ راه و شهرسازی از جامعه مهندسین شهرساز در ارتباط با نحوه عملیاتی شدن اندیشه ایران‌شهر و تسریع در روند عینی‌سازی این آرمان، که توسط وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است، خواهد پرداخت.

دراین راستا رونمایی از طرح دیدبان شهری که در کلانشهر تهران به عنوان مهمترین و بزرگترین پایلوت اجرایی در کشور می‌تواند تجارب و نتایج مهمی را در پی داشته باشد در دستورکار قرار گرفته است.

واحدی در این سخنرانی نحوه ارتباط بخش دولتی با جامعه شهرسازان و اعتلای حق پرسشگری و سنجش محیط شهری توسط متخصصین و شهروندان را در طرح دیدبان شهری، تشریح خواهد کرد.