شناسهٔ خبر: 20584 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی فعال به کشور/ رگبار، رعد و برق و وزش باد در غرب، شمال‌غرب و مرکز/ بارش‌های شدید در ۴ استان شمال غربی کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی از سمت شمال‌غرب به کشور از فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در مناطق مختلف کشور خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: سامانه بارشی فعال امروز وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود در این مناطق، رگبار، رعد و برق و وزش باد را داشته باشیم که وزش باد در برخی مناطق می‌تواند شدید هم باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. همچنین از امشب، سامانه بارشی تقویت و بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب شدید‌تر خواهد شد. بتدریج علاوه بر مناطقی که ذکر شد، استان‌های واقع در شرق و شمال‌شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد.  

گودرزی ادامه داد: شدت بارش‌ها را امروز در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: برای تهران نیز امروز، رگبار و رعد و برق و وزش باد را داریم که فردا و پس فردا نیز همین وضعیت را خواهیم داشت. همچنین ۲۱ درجه سانتیگراد حداکثر دمای هوای امروز پایتخت است. /