شناسهٔ خبر: 20595 - سرویس بنادر و دریانوردی

هجدهمین همایش صنایع دریایی مهرماه برگزار می شود

همايش هجدهمین همایش صنایع دریایی با همکاری انجمن مهندسی و صنایع دریایی ۲۷ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: مدیریت و اقتصاد دریا، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی محورهای مورد بحث در این همایش است.

وی افزود: انجمن مهندسی دریایی ایران تصمیم گرفته است محل دائمی همایش های صنایع دریایی ونمایشگاه آن را در کیش قرار دهد و هماهنگی های لازم با منطقه آزاد کیش انجام شده است.

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی گفت: موضوع دیگری که در همایش صنایع دریایی مورد توجه قرار گرفته صنایع فراساحل، نفت و گاز است همچنین برنامه خاصی برای حضور دانشمندان و متخصصان مطرح داخلی و بین المللی داریم و تاکنون برخی از کشورها مانند استرالیا حضور خود را قطعی کرده اند.

مظاهری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریای ایران ( مانا) با بیان اینکه همایش صنایع دریایی از نظر زمانی هیچگونه تلاقی با سایر همایش های دریایی کشور نخواهد داشت ، تصریح کرد: هر یک از همایش هایی که در زمینه دریا برگزار می شود سابقه و اهداف خاص خود را داردکه با برنامه همایش صنایع دریایی کاملا متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه حوزه دریا بر اساس همایش ها، سمینارها و اجلاس ها تقویت شود به نفع کشور است و ما به دنبال بحث توسعه دریامحور هستیم و هر اندازه این توسعه برای مسئولان و برنامه ریزان بیشتر روشن شود به نفع جامعه دریایی و اقتصاد کشور است.