شناسهٔ خبر: 20598 - سرویس هوایی

سیدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

برقراری پروازهای ایرفرانس از یکشنبه هفته آینده/ آغاز پروازهای کی‌ال‌ام در مسیر آمستردام - تهران از ۱۲ اردیبهشت

ایرفرانس معاون امور فرودگاهی شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) از برقراری پروازهای ایرفرانس در مسیر پاریس - تهران از یکشنبه هفته آینده ۲۹ فروردین و پروازهای کی.ال.ام. در مسیر آمستردام- تهران از ۱۲ اردیبهشت خبر داد.

حمیدرضا سیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت مجدد چند ایرلاین بین‌المللی و اروپایی در ایران گفت: بعد از اجرای برجام خوشبختانه شاهد گشایش‌هایی در صنعت هوانوردی کشور بودیم و بسیاری از ایرلاین‌های خارجی و اروپایی برای آغاز فعالیت و برقراری مجدد پروازهای خود که طی چند سال اخیر متوقف شده بود اعلام آمادگی کردند.

وی از اعلام آمادگی شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانس، کی.ال.ام. (KLM) و بریتیش ایرویز برای آغاز پروازهای خود به مقصد ایران خبر داد و گفت: در همین راستا طی مذاکرات این شرکت‌ها با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در نهایت زمان پروازهای ایرفرانس و کی.ال.ام مشخص شد.

معاون امور فرودگاهی شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه پروازهای شرکت ایرفرانس از روز یکشنبه هفته آینده ۲۹ فروردین در مسیر پاریس- تهران آغاز خواهد شد، افزود: طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده پروازهای این شرکت هواپیمایی در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۲۰ وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) می‌شود و صبح روز بعد ساعت ۹:۱۵ تهران را به مقصد پاریس ترک می‌کند.

سیدی همچنین از آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی کی.ال.ام. هلند از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به مقصد آمستردام خبرداد و افزود: پروازهای این شرکت هواپیمایی ساعت ۱ بامداد روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه وارد تهران (فرودگاه بین‌المللی امام) می‌شود و ساعت ۱۵ نیز این فرودگاه را به مقصد آمستردام ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از ادغام دو شرکت هواپیمایی فرانسه و کی.ال.ام. هلند این دو ایرلاین در قالب یک شرکت هواپیمایی ایر فرانس-کی‌ال‌ام فعالیت می‌کنند ادامه داد: بر همین اساس امکان اشتراک پروازهای دو ایرلاین با یکدیگر در مسیرهای پروازی اعلام شده وجود دارد./