شناسهٔ خبر: 20625 - سرویس استان‌ها

آمادگی فرودگاه رشت جهت خدمات‌دهی به تورهای سیاحتی و زیارتی

جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با مدیرکل فرودگاه گيلان دیدار و گفتگو کرد و در اين ديدار به راه‌اندازی تورهای سیاحتی و زیارتی خارجی از فرودگاه رشت نیز تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان، فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت در اين ديدار كه روز يكشنبه ۲۲ فروردين در محل دفتر وی برگزار شد، گفت: متاسفانه دستگاه‌ها، مدیران استانی و شهرستانی در بعضی مواقع از پتانسیل موجود در فرودگاه رشت غافل مي باشند، در صورتی که در این فرودگاه در ماه حدود ۴۵ هزار مسافر جابجا می‌شود.

مدیرکل فرودگاه گيلان به برگزاری تورهای گردشگری در فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: بهتر بود علاوه بر تورهای خارجی، زمینه برای جذب توریست در استان نيز ایجاد می‌شد.

رضوانی با تاکید بر نشست کمیسيون عمران شورای شهر رشت با كميته حمل و نقل استان افزود: تعامل و همکاری در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است که این مهم فعلا در رشت اتفاق نیافتاده است و لازم است مسئولان استانی و نمايندگان گيلان در مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به فرودگاه داشته باشند و این پتانسیل عظیم را يك فرصت بدانند.

مديركل فرودگاه گيلان در پایان به چشم‌انداز و طرح‌های آینده فرودگاه و گسترش طرح جامع فرودگاهی اشاره كرد و افزود: از مديريت ارشد گیلان جهت بهره‌برداری از ظرفیت‌های سرمايه‌گذاری فرودگاه رشت درخواست مساعدت و همکاری را داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نيز در این دیدار گفت: شهر رشت مصداق چهارراهی را دارد که مسافرین برای رسیدن به مقصد از آن عبور خواهند کرد، در نتیجه به ایجاد جذابیت در خدمات شهری و سیستم خدمات مسافربری باید توجه ویژه داشت.

مظفر نیکومنش به پروژه تراموا و قطار شهری در رشت اشاره و تصریح کرد: باید خدمات به گونه‌ای باشد که مردم با خواست قلبی، ماشین شخصی سوار نشوند.

وی به برگزاری نشست‌های کارشناسی میان کمیسیون حمل ونقل و کارگروهای ذیربط در مورد مسایل حمل و نقل و گسترش خدمات گردشگری استان تاکید کرد.