شناسهٔ خبر: 20632 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی كلاله:

عملكرد راه و شهرسازی كلاله واقع در استان گلستان در نوروز ۹۵ تشریح شد

قاسم دبوری رئیس اداره راه و شهرسازی كلاله استان گلستان با ارائه گزارش اجمالی، عملكرد راهداری نوروزی این اداره را در طول راه‌های استحفاظی شهرستان تشریح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، قاسم دبوری فریمانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره كل، گفت: با انجام اقدامات راهداری در سطح راه‌های استان، تمام تلاش و توان برای ارائه خدماتی مطلوب و مورد رضایت مردم و مسافران و در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها صورت گرفته است.

به گفته وی، اصلاح و ترمیم شانه راه‌های استحفاظی و ترمیم آبرویی در محور عزیزآباد با ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از اقداماتی بوده كه برای برقراری سفری ایمن و شاد مسافران اجرا شده است.

دبوری ادامه داد: برای جذب گردشگر در محور توریستی خالد نبی نیز سعی شد با ریزش‌بردای ۲ كیلومتر و اجرای ۴۰۰ كیلومتر آسفالت حفاظتی و علف‌زنی شانه‌ها اقدام شود.

وی از لكه گیری یكهزار مترمربع از راه های شهرستان با اعتباری حدود یكصد میلیون ریال به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این اداره در ایام نوروز و طرح راهداری نوروزی نام برد و افزود: اجرای خط‌كشی شطرنجی و نصب ۸۰۰ عدد چشم گربه‌ای، ۲۰۰ عدد علائم عمودی و افقی و ۶ دستگاه چراغ چشمك‌زن سولار از دیگر اقداماتی است كه به جهت افزایش ایمنی محورها صورت گرفت.

به گفته این مقام مسوول در كلاله، شستشوی علائم و تابلوها، علف‌تراشی و پاكسازی و منظرآرایی حریم راه‌ها از نخاله و زباله و آشكارسازی نقاط و مقاطع پرتصادف راه‌ها با نصب بنرهای اطلاعاتی و علائم ایمنی از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

دبوری اضافه كرد: در این مدت همچنین سعی شده در محل حوادث جاده‌ای حضور مستمر داشته و بازدیدهایی به همراه فرماندار و مسوولان شهرستان از اكیپ‌های راهداری مستقر در راه‌ها بعمل آید.

۴۶۰ كیلومتر از راه‌های استان گلستان تحت پوشش استحفاظی شهرستان كلاله قرار دارد.      

شهرستان کلاله با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد و فاصله آن از گرگان مرکز این استان حدود ۱۴۰ کیلومتر است.