شناسهٔ خبر: 20637 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام:

جاده ايلام - صالح آباد در پی ريزش كوه مسدود شد/ رانندگان از جاده قديم تردد كنند

ریزش کوه مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام از ریزش شدید كوه در جاده ایلام - صالح آباد - مهران و مسدود شدن بخش‌هایی از جاده در محدوده تونل راه كربلا خبر داد و از رانندگان خواست از مسیر جاده قدیمی ایلام - صالح آباد تردد كنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام، سیدکمال الدین میرجعفریان گفت: بارش شدید باران كه از اوایل بامداد امروز در بیشتر مناطق این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد در مناطق كوهستانی منجر به ریزش كوه در بخش‌هایی از این جاده ارتباطی شده است.

وی افزود: این بارش‌ها در مسیر ایلام به صالح آباد در محدوده تونل راه كربلا باعث ریزش كوه و سنگ‌های ارتفاعات مسیر و وورد آن به جاده شد و بر همین اساس مسیر دسترسی ایلام به صالح آباد هم اكنون مسدود شده است.

میرجعفریان افزود: راهداران اداره كل راه و شهرسازی استان از بامداد امروز با تمام توان در حال عملیات‌ریزش برداری وبازنمودن این محور است و پلیس راه انتظامی هم اكنون در منطقه حضور دارند و با ایجاد جاده فرعی نسبت به هدایت خودروها برای عبور از این محدوده اقدام می‌كنند.

میرجعفریان تاكید كرد: به دلیل تدوام بارندگی ها و احتمال ریزش دوباره جاده قدیم ایلام به صالح آباد به عنوان مسیر جایگزین این راه تا زمان بازگشایی و پاكسازی انتخاب شده است.

صبح امروز همچنین بخش‌های از جاده ایلام - سرابله در محدوده تونل آزادی نیز دچار ریزش شد كه در سریع‌ترین زمان ممكن مسیر با حضور عوامل راهداری پاكسازی شد و هم اكنون تردد خودروها در این نقطه بدون مشكل در جریان است.

میرجعفریان با اشاره به اینكه هم اكنون تمامی راه‌های مواصلاتی استان باز است به رانندگان توصیه كرد با توجه به بارش شدید باران و لغزندگی جاده با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز در این راه‌ها تردد كنند.