شیرزاد طورانی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ریلباس ارم تهران – کرج از روز چهارشنبه(۱۶ مهرماه) در خطوط آهن کشور به راه افتاد اما به دلیل اطلاعرسانی ضعیف، استقبال از آن مناسب نبود.
وی ادامه داد: این نوع قطار از مزایایی مانند عدم توقف در مسیر، سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، تهویه مطبوع، صندلی منحصر برای هر مسافر و بهای پایین بلیت نسبت به مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی برخوردار است.
کارشناس اقتصاد حمل و نقل در شرکت رجاء با بیان اینکه در ریلباس ارم مسافر سرپایی معنا نداشته و وجود ندارد، گفت: مسافران ریلباس تهران – کرج پس از طی کردن مسیر ۴۵ دقیقهای میان این دو شهر، میتوانند برای ادامه مسیر از سایر وسایل نقلیه عمومی مانند متروی سراسری، اتوبوس و تاکسی در محوطه راهآهنها بهره ببرند.
وی یادآور شد: راهآهن برای حمایت از حمل و نقل محلی و حومهای، از روز گذشته(۱۸ آبانماه) بهای بلیت ریلباس ارم تهران – کرج را ۳۳ درصد کاهش داد. بنابراین بهای بلیت ریلباس از ۱۵۰۰ تومان به هزار تومان کاهش یافت. این رویکرد با هدف افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی و توسعه قطارهای حومهای و کاهش مصرف سوخت و انرژی صورت گرفت.
قطار ریلباس ارم با ظرفیت ۳۳۶ نفر روزانه دو حرکت در محور تهران – کرج دارد و بلیت آن به روشهای آنلاین، عرضه در مراکز فروش بلیت قطار، اینترنتی یا صدور قبض در داخل قطار انجام میشود. این قطار با مدت زمان سیر ۴۵ دقیقه هر روز ساعات ۶ صبح و ۱۷:۳۵ عصر از ایستگاه راهآهن کرج حرکت و ساعات ۱۶:۳۰ و ۱۹ از ایستگاه راهآهن تهران مراجعت میکند./