شناسهٔ خبر: 20675 - سرویس شرکت‌ها

وظیفه خبر داد:

سرعت وزش باد در تهران به ۱۵ متر بر ثانیه رسید/ ادامه باد شدید و باران در تهران تا روز جمعه

بارش باران شدید مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از رسیدن سرعت وزش باد به ۱۵ متر بر ثانیه در تهران خبر داد و گفت: این شرایط جوی تا روز جمعه به صورت موقت در استان ادامه دارد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص شرایط آب و هوایی امروز سه شنبه ۲۴ فروردین تهران بیان کرد:  براساس پیش‌بینی‌های گذشته امروز شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در تهران بودیم.

وظیفه در ادامه از وزش باد شدید به صورت موقت در آسمان پایتخت خبر داد و گفت: امروز سرعت وزش باد به ۱۴ تا ۱۵ متر بر ثانیه نیز در تهران رسید و موجب بروز جوی ناپایدار در سطح شهر شد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با تأکید بر این نکته که وضعیت فعلی تا روز جمعه در تهران ادامه خواهد داشت گفت: به دنبال بارش‌های شدید قطعا شاهد آبگرفتگی در رودخانه‌های بزرگ و معابر و همچنین ایجاد روان آب و سیلاب در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق اطراف استان تهران، البرز و قزوین و سمنان نیز به صورت موقت خواهیم بود.

وی در پایان از احتمال وقوع  سیل و آبگرفتگی در حوزه‌های آبی بزرگ و نواحی جنوبی کشور نیز در سه روز آینده خبر داد.

وظیفه با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی سه روز آینده هشدار داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به منظور اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات در تردد جاده‌ای، توصیه کرد رانندگان از تردد در جاده‌های آب گرفته و سیلابی خودداری و هموطنان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها از توقف طولانی و برپا کردن چادر اجتناب کنند./