شناسهٔ خبر: 20683 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

نظارت جدی بر پروژه‌های مسکن مهر باید وجود داشته باشد

مسکن مهر کردستان مدیركل راه و شهرسازی كردستان نظارت جدی بر پروژه‌های مسكن مهر را مورد تاكید قرار داد و گفت: رعایت مسائل فنی و ضوابط شهرسازی و معماری در این پروژه‌ها بسیار مهم است و همه پروژه‌ها باید ناظر فنی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمد صادق وجدی روز سه شنبه در یكصد و نهمین جلسه شورای مسكن استان كردستان در سنندج با بیان اینكه روال كار بر اساس قانون و تصمیمات شورای مسكن مهر كه در حكم قانون است انجام می‌شود افزود: هم پیمانكاران و هم دستگاه‌های اجرایی كه تعهداتی در قبال مسكن مهر دارند باید به تعهدات خود عمل کنند. 

او با انتقاد از برخی شركت‌های پیمانكاری كه توان ادامه اجرای پروژه‌ها را ندارند گفت: نباید زمان را از دست داد بلكه شركت‌هایی كه توان ادامه كار را ندارند در اسرع وقت اعلام كنند تا پروژه‌ها را تعیین تكلیف نماییم.

مدیركل راه و شهرسازی كردستان از پیمانكاران پروژه‌های مسكن مهر در استان خواست به تعهدات خود در قبال پروژه‌ها عمل كنند و بر اساس زمان‌بندی پیش بروند.

وی افزود: دولت متعهد شده كه در سال ۹۵ پرونده پروژه‌های مسكن مهر را ببندد و شركت‌های تعاونی نیز باید مشكلات و موانع بر سر راه ادامه فعالیت پروژه‌ها را به راه و شهرسازی اعلام كنند تا در جلسات شورای مسكن برای آن راه حل اندیشیده شود

مدیركل راه و شهرسازی كردستان همچنین بر نظارت جدی بر پروژه‌های مسكن مهر نیز تاكید كرد و گفت: رعایت مسائل فنی و ضوابط شهرسازی و معماری در این پروژه‌ها بسیار مهم است و همه پروژه‌ها باید ناظر فنی داشته باشند.

وجدی تاكید كرد هر پروژه‌ای كه فاقد ناظر فنی باشد را تعطیل می كنیم و اجازه ادامه فعالیت نخواهیم داد

او از همكاری و تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در پروژه‌های مسكن مهر قدردانی كرد و خواستار افزایش سطح همكاری‌ها و تلاش برای به اتمام رساندن مابقی تاسیسات زیربنایی در این پروژه‌ها شد

در این جلسه مصوب شد كه زمین‌های واقع در سایت‌های مسكن كه كاربری تجاری دارند به فروش برسد و از محل درآمد آن هزینه‌های تاسیسات زیربنایی و روبنایی پروژه‌ها تامین شود.

همچنین به شركت فرابتن فرصت داده شد تا ظرف ۱۰ روز آینده فعالیت اجرایی در پروژه بهاران را شروع كند و در غیر این صورت خلع ید شود.