شناسهٔ خبر: 20687 - سرویس استان‌ها

ساردویی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

خسارت ۱۰ هزار میلیون ریالی سیل به تأسیسات زیربنایی جنوب استان کرمان

سیل کرمانشاه مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از وارد شدن خسارتی بالغ بر ۱۰ هزار میلیون ریال به بخش تأسیسات زیربنایی این منطقه بر اثر سیل خبر داد و گفت: در این حادثه شهرستان جیرفت ۴ هزار و قلعه‌گنج ۶ هزار میلیون ریال خسارت دیدند.

محمد ساردویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خسارت ۱۰ هزار میلیون ریالی به تأسیسات زیربنایی و راه‌های جنوب استان کرمان پس از وقوع سیل در چند روز اخیر در این ناحیه خبر داد و گفت: به دنبال جاری شدن این سیل حدود ۱۲۰ کیلومتر از راه‌ها و چهار دستگاه از ابنیه فنی شهرستان جیرفت دچار آسیب شد که هرکدام به ترتیب دو هزار میلیون ریال خسارت دیدند.

ساردویی در این خصوص اضافه کرد: پس از وقوع سیل و تخریب قنو به طول هشت کیلومتر و  چهار دستگاه آبنما و ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ‌زنی دارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی همچنین از تخریب ۹۴ کیلومتر از راه‌ و یک دستگاه از ابنیه شهرستان قلعه‌گنج نیز خبر داد و افزود: سیل در این شهرستان نیز نزدیک به ۶ هزار میلیون ریال خسارت به وجود آورده است که با تخریب یک کیلومتر آسفالت و سه کیلومتر شانه‌راه، تخریب یک دستگاه پل و ۹۰ کیلومتر راه روستایی نیز نیاز به تیغ‌زنی دارد.

ساردویی در ادامه با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص این منطقه اعلام کرد: جنوب استان کرمان به دلیل توپوگرافی منحصر به فردی که دارد کاملا مستعد بروز سیل و جاری شدن سیلاب و روان‌آب خواهد بود به همین دلیل ساکنان این مناطق و همچنین مسافران باید در ایام بارندگی تمامی تجهیزات لازم را به همراه داشته و موارد احتیاطی را با هدف جلوگیری از بروز خسارت و تلفات رعایت کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش افزود: با جاری شدن هر سیلابی امکان بروز حادثه و متحمل شدن خسارت به تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌ها و تجهیزات و ماشین‌آلات وجود دارد، بنابراین مراتب احتیاط باید مورد توجه قرار گیرد./