شناسهٔ خبر: 206994 - سرویس جاده‌ای

بازدید معاون وزیر راه و نایب رئیس مجلس از راه آهن گل‌گهر-شیراز

ع در بازدید مشترک معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، به همراه دکتر علی نیکزاد، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و دکتر محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راه‌آهن گل‌گهر – شیراز به‌ویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در بازدید مشترک هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به همراه علی نیکزاد، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس، آخرین وضعیت اجرایی پروژه راه‌آهن گل‌گهر – شیراز به‌ویژه در قطعه سوم مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

بازوند در حاشیه این بازدید با اشاره به جایگاه راه‌آهن گل‌گهر – شیراز به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی در جنوب کشور اظهار داشت: این مسیر به طول ۳۴۵ کیلومتر، نقش مهمی در اتصال شبکه ریلی استان‌های کرمان و فارس و بهبود جابه‌جایی بار و مسافر در این ناحیه خواهد داشت.

وی افزود: این خط آهن از ایستگاه گل‌گهر سیرجان در محور دوخطه بافق – بندرعباس آغاز شده و با عبور از مناطق قطرویه، نی‌ریز، استهبان، فسا و سروستان به ایستگاه گشنکان در مسیر راه‌آهن شیراز – بوشهر – عسلویه متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: از مجموع مسیر یادشده، حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان کرمان و ۳۱۵ کیلومتر در استان فارس قرار دارد و طرح به‌صورت تک‌خطه در چهار قطعه مطالعاتی طراحی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی استان فارس گفت: اتصال آنتنی داراب به خط در دست احداث گل‌گهر – نی‌ریز – شیراز به عنوان گزینه بهینه برگزیده شده است. این مسیر به طول ۱۲۶ کیلومتر در سه قطعه طراحی شده و از ایستگاه خرمن‌کوه آغاز می‌شود تا شهرستان‌های داراب، فسا و زرین‌دشت را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته بازوند، اجرای این پروژه علاوه بر تقویت سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی مواد معدنی جنوب کشور، به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقه‌ای نیز منجر خواهد شد.