شناسهٔ خبر: 206997 - سرویس استان‌ها

مدیر روابط عمومی مطرح کرد؛

تولید ۱۹۷۵ محتوای ایمنی راهداری یزد در ۶ ماه گذشته

مشرف مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از رشد چشمگیر تولیدات رسانه‌ای و اجرای پویش‌های ایمنی تأثیرگذار در شش‌ماهه نخست سال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، مشاور مدیرکل و مدیر روابط عمومی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، مجموعاً یک‌هزار و ۹۷۵ محتوای رسانه‌ای در قالب‌های مختلف تولید و منتشر شده است که بیانگر تحول و پویایی در رویکرد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ایمنی جاده‌ای است.

 علیرضا مشرف با بیان اینکه جهت اثرگذاری بیشتر بر مخاطب، بخش عمده‌ای از تولیدات در زمینه بصری و ویدئویی است، افزود: در این مدت ۶۱۰ ویدئو در قالب کلیپ و ریلز، ۵۷۸ عکس‌نوشته، ۵۱۱ خبر کوتاه و بلند و ۲۷۶ محتوای گرافیکی شامل موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، گزارش تصویری، فتوموشن، کمیک موشن و انیمیشن تولید شده است.

 وی با اشاره به اجرای موفق چندین پویش فرهنگی و ایمنی در ایام پرتردد سال، ابراز کرد: پویش‌هایی نظیر «نذر سفر»، «چشم به راهیم» و «نه به تصادف» ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی همچون نوروز، اربعین حسینی (ع)، رحلت امام خمینی (ره)، شهادت امام رضا (ع) و سفرهای تابستانی در طول سال برگزار می‌شود که هدف آن ارتقای فرهنگ ترافیکی، آموزش همگانی و کاهش سوانح جاده‌ای است.

 مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اهمیت تعامل سازنده با رسانه‌ها تصریح کرد: دفتر روابط عمومی با اشراف کامل بر رسانه‌های ملی و محلی، از جمله خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی مختلف، ارتباطی فعال و مؤثر با افکار عمومی برقرار کرده است.

 مشرف خاطرنشان کرد: این دفتر ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی و انعکاس اقدامات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای، تلاش دارد از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایمنی و آگاهی‌بخشی عمومی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

 این مسئول همچنین به راه‌اندازی شبکه‌ای گسترده برای باز نشر تولیدات رسانه‌ای در فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: به غیر از مجامع خبری استانی و شهرستانی، تولیدات اداره نامبرده در کانال‌های گوناگون مجازی پرمخاطب، خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری استانی منتشر می‌شود که موجب افزایش ضریب نفوذ پیام‌های ایمنی و عملکردی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در میان مردم استان یزد شده است.

 مشاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در پایان تأکید کرد: دستاوردهای فوق حاصل برنامه ریزی و همکاری منسجم تیم روابط عمومی این اداره کل و اعتماد مدیرکل محترم و نگاه متفاوت به نقش روابط عمومی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده که قطعاً در نیمه دوم سال این عملکرد مضاعف خواهد بود.