شناسهٔ خبر: 20725 - سرویس هوایی

رئیس ایرباس در برلین خبر داد:

تحویل نخستین هواپیماهای ‌ايرباس به ایران در آینده نزدیک/ پرواز هواپیماهای جدید ایرباس با آرم «ایران‌ایر» بر فراز آسمان‌ها

هواپیما A 350 فابریس بره‌گیه رئیس شركت هواپیماسازی ایرباس در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری كرد اولین هواپیمای سفارش ایران در هفته های آینده تحویل داده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا از برلین آلمان، بره‌گیه رئیس شرکت ایرباس در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: با تحویل اولین فروند از هواپیماهای سفارشی ایران به زودی شاهد پرواز این هواپیماها با آرم ایران‌ایر بر فراز آسمان‌ها خواهیم بود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی كه اكنون در آلمان به سر می برد پیشتر با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق در نهایی شدن قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس، تاكید كرد كه این قرارداد در آینده نزدیك نهایی خواهد شد.

پیش قرارداد خرید این ناوگان از ایرباس در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، در سفر اروپایی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس منعقد شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به آلمان سفر كرده است. وی روز گذشته پس از دیدار با گابریل در گفت و گو با نمایندگان رسانه های ایرانی در برلین، مذاكرات خود با وزیر اقتصاد آلمان را بسیار سازنده توصیف كرد.

وی گفت: بنا به دعوت وزیر اقتصاد آلمان كه در آخرین سفرش به ایران در نوزدهم ژوئیه ۲۰۱۵ انجام گرفت سرگرم دیدار از آلمان هستم.

وی افزود: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی كه آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا كنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی ، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو كردیم.

آخوندی گفت: ما در برلین نیز به مذاكرات خود در مورد این طرح ها نظیر طرح های بسیار خوب و مهم خط آهن و توسعه بنادر ایران ادامه دادیم.

وزیر راه و شهرسازی كشورمان ابراز امیدواری كرد كه قرارداد برخی از این طرح ها هنگام دیدار گابریل وزیر اقتصاد آلمان از ایران كه قرار است در دوم ماه مه سال جاری میلادی انجام گیرد، نهایی شود.

آخوندی همچنین با مقامات ارشد شركت های آلمانی از جمله زیمنس، فولكس واگن و برخی مقامات بانكی آلمان ملاقات كرد.

بر اساس این گزارش، اخیر علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران گفت: در طول چندماه اخیر و تغییر سیاست‌های دولت ایران توافقاتی در حوزه حمل ونقل هوایی صورت گرفت که طبق توافق انجام شده قرار است ۸ تا ۹ فروند از هواپیماهای خریداری شده از ایرباس در سال جاری میلادی به ناوگان هوایی ایران تحویل داده شود.