شناسهٔ خبر: 207253 - سرویس وزارتی

کریمی خبر داد؛

راه اندازی «شمارش»؛ شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی

نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از راه‌اندازی شبکه یکپارچه اطلاع‌رسانی با عنوان «شمارش» خبر داد و گفت: این شبکه، بستری هوشمند و منسجم برای هم‌افزایی رسانه‌ای بین تمام بخش‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمودرضا کریمی در نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر همکاران در تمام ایام سال به ویژه تعطیلات و از جمله سفرهای اربعین حسینی، گفت: شبکه «شمارش» با هدف رصد، تحلیل و هماهنگی ارتباطی بین ستاد وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه طراحی شده و نقش مهمی در مدیریت روایت‌ها، پایش محتوا و بازنمایی خدمات ایفا خواهد کرد.

رصد لحظه‌ای، روایت هوشمند

کریمی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و استفاده از قالب های بصری برای بیان محتوا گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی و سامانه‌های داده‌محور در قالب «شمارش»، روابط عمومی‌ها می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای رویدادها را رصد و محتوای دقیق‌تر، سریع‌تر و مؤثرتری تولید کنند.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: در عصر جنگ روایت‌ها، روابط‌عمومی‌ها باید، بیان «روایت اول» را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تصویر دقیق، امیدبخش و واقعی از خدمات وزارت راه و شهرسازی در جامعه ترسیم شود.

وی تأکید کرد: تولیدات فاخر، مستند و مستدل از فعالیت‌های حوزه راهداری، مستندسازی خدمات راهداران و تعامل مؤثر با رسانه‌ها، می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی و ارتقای جایگاه وزارت راه و شهرسازی در افکار عمومی منجر شود.

تمرکز بر مردم، ایمنی و روایت جهاد خدمت

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید تمرکز خود را بر موضوعات حیاتی و مردمی مانند ایمنی سفرها، خدمات زمستانی، نوروزی و عملیات اربعین قرار دهد.

وی افزود: بازنمایی تلاش‌های شبانه‌روزی راهداران و رانندگان، بخشی از مأموریت بزرگ روابط عمومی‌ها در بازگو کردن روایت واقعی خدمت است.

کریمی با اشاره به ماهیت مردمی فعالیت‌های راهداری اظهار کرد: این سازمان به‌طور مستقیم با مردمی در ارتباط است که عمدتاً از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی از آنان توان مالی محدودی دارند. بنابراین راهداری باید از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات ایمن، منصفانه و مستمر به این قشر تلاش کند.

روابط عمومی؛ قلب تپنده اطلاع‌رسانی

کریمی گفت: روابط عمومی‌ها در مجموعه راهداری، نه در حاشیه بلکه در متن خدمت‌رسانی‌اند. اطلاع‌رسانی دقیق، اعتماد می‌سازد و اعتماد، سرمایه‌ای است که هیچ بودجه‌ای جایگزین آن نمی‌شود.

وی با تأکید بر نقش میدانی روابط عمومی‌ها افزود: مجاهدت شبانه‌روزی و حضور در ایام تعطیل در جاده‌ها و پایانه‌ها، جلوه‌ای از جهاد خدمت در روابط عمومی است. روابط عمومی‌های راهداری، راویان و سفیران اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی هستند که با روایت درست و به‌موقع، موجب تقویت شفافیت عملکرد این وزارتخانه در افکار عمومی می‌شوند.

استفاده از قالب‌های نوین اطلاع‌رسانی

کریمی در پایان با تأکید بر ضرورت تحول در شیوه‌های اطلاع‌رسانی گفت: باید استفاده از بسترها و پلتفرم‌های جدید، ابزارهای محتوایی نوآورانه و به‌ویژه قالب‌های بصری مانند موشن‌گرافی و ویدئوکست در اولویت فعالیت‌های رسانه‌ای روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: همان‌گونه که جاده‌ها همواره پیوسته و جاری‌اند، اخبار راهداری و خدمات این مجموعه نیز باید به‌صورت مستمر و هماهنگ در کانال‌های اطلاع‌رسانی تمام استان‌ها بازتاب یابد.