شناسهٔ خبر: 20785 - سرویس استان‌ها

خسارت ۱۳۰میلیارد ریالی سیل به مناطقی از کهگیلویه وبویراحمد

بارندگی مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش‌های اخیر در برخی مناطق استان موجب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی، کشاورزی و دامپروری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، سیدعلی وفایی‌مقدم افزود: بر اثر این بارش‌ها خسارت ۱۳۰میلیارد ریالی به مناطقی از استان وارده شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در شهرستان بهمئی به‌علت بارش تگرگ خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی و زراعت مردم این شهرستان وارد شده است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بارش شدید تگرگ هم‌چنین در دو شهرستان بویراحمد و چرام نیز خسارت‌های زیادی به درختان میوه‌ای وارد شده است که میزان خسارت‌های وارده در حال بررسی است.

وفایی‌مقدم تصریح کرد: با توجه به این‌که این سامانه بارشی هم‌چنان در استان فعال و رگباری است انتظار داریم در مسیر حاشیه رودخانه‌ها کمتر عبور کنند و مراقبت لازم را بعمل آورند.

وی ادامه داد: در شهرستان چرام به‌علت صاعقه بخشی از عشایر این شهرستان دچار خسارت شده‌اند و شماری از دام‌های آنها از میان رفته است.

هم‌چنین «ولی بهره‌مند»، رئیس مرکز پایش اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنج‌شنبه شب بیشترین میزان بارش در شبانه‌روز گذشته با ۸۰ میلی‌متر مربوط به شهرستان لنده است.

بهره‌مند افزود: در شهرهای یاسوج بیش از ۳۹.۷، لیکک۵۸، سی‌سخت ۶۲.۳، قلعه رئیسی ۶۹، دهدشت۳۶.۸، باشت ۲۲، چرام ۳۵ و ایستگاه امامزاده جعفر ۱۵ میلی‌متر باران بارید.

وی خاطرنشان کرد: کمترین میزان بارش در این مدت مربوط به دوگنبدان با حدود ۹.۷ میلی‌متر بوده است.

از بامداد روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین ماه سامانه بارشی وارد جو استان کهگیلویه و بویراحمد شده که هواشناسی استان اعلام کرده تا اواخر روز جمعه به شکل رگباری ادامه خواهد داشت که در برخی نقاط استان شدت بارش‌ها شدید است. وزرش باد قابل ملاحظه همراه با بارش تگرگ همراه با این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.