شناسهٔ خبر: 20807 - سرویس استان‌ها

اجرای آسفالت پلیمری برای اولین بار در استان اردبیل

جلسه مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: آسفالت پلیمری برای اولین بار در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در سفر به شهرستان نیر از پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان بازدید و در جلسه‌ای با فرماندار وضعیت این پروژه‌ها را تشریح كرد.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینكه ۳ كیلومتر از محور كریق – آرموداغ آماده لایه زیراساس شده است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از تكمیل این محور، استفاده از آسفالت پلیمری برای اولین بار در استان در سطح این جاده استفاده خواهد شد.

وی افزود: به علت وجود شرایط ویژه جوی و سردسیر بودن این منطقه استفاده از آسفالت پلیمری برای این محور برنامه‌ریزی شده و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز مقدار ۵ كیلومتر از این محور طی امسال تكمیل خواهد شد.

محبت خواه همچنین از اتمام زیرسازی در طول ۳ كیلومتر از محور كورائیم – خلفلو خبر داد و گفت: تاكنون مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای زیرسازی این محور هزینه شده و ساخت ابنیه فنی اعم از پل‌ها و كانال‌ها به اتمام رسیده و آماده آسفالت است و در صورت تزریق حدود ۴۵۰ میلیون تومان این محور نیز تكمیل خواهد شد.

وی عدم تخصیص اعتبار لازم جهت راه‌های روستایی در استان را یادآور شد و گفت: با توجه به این موضوع و برغم تخصیص اعتبار لازم، این اداره كل سعی خواهد كرد در سال جاری نسبت به آسفالت راه‌های روستایی كه زیرسازی آنها تكمیل شده است اقدام نماید.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل، در خصوص تحویل قیر از طرف این اداره كل به شهرداری‌ها جهت آسفالت معابر شهری كه در امتداد جاده قرار گرفته‌اند گفت: همانگونه كه بارها در جلسات متعدد گفته شده درصورت درخواست شهرداری‌ها و امضای موافقتنامه مربوطه قیر مورد نیاز بصورت رایگان در اختیار شهرداری‌ها گذاشته می‌شود تا نسبت به آسفالت این معابر اقدام نمایند.

در این جلسه همچنین تجهیز راهدارخانه كورائیم، تغییر كاربری اراضی در طرح‌های شهری و مشكلات موجود در احداث كمربندی شهر نیر مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.