شناسهٔ خبر: 20851 - سرویس استان‌ها

در طی روزهای نوروز صورت گرفت

افزایش ۴۰ درصد فروش بلیت اینترنتی در همدان

اتوبوس مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، از افزایش ۴۰ درصدی فروش بلیت‌های اینترنتی در طرح نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: امسال  ۳۰۶ هزار و ۶۳۲ مسافر در قالب ۲۵ هزار و ۵۸۹ سفر در استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۶.۴ درصدی مواجه شدیم.

وی افزود: باید روش‌های نوین و تکنولوژی را جایگزین دیدگاه سنتی کرد تا بتوان با ارائه خدمات مطلوب به مسافرین آنان را به سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: تجهیز و ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری، رسیدگی و حل و فصل مشکلات ترمینال‌های حمل و نقل مسافر، پیچ ساعات حرکت اتوبوس قبل از حرکت، می‌تواند بر افزایش جذب مسافرتاثیر گذار باشد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان گفت: خوشبختانه در طرح نوروزی امسال ناوگان عمومی مسافربری هیچگونه تصادفی نداشت. وی افزود این توفیق و امنیت در سایه دقت رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نظارت کارشناسان و بازدید مستمر از نحوه کار مراکز معاینه فنی و تاکید بر توجه به سلامت ناوگان به دست آمده است.

وی تصریح کرد با تاکید بر ارائه خدمات مناسب و افزودن امکاناتی چون پذیرایی، توزیع غذای گرم در اتوبوس‌ها، و توقف در مجتمع‌های بین‌راهی و نمازخانه‌ها در کسب رضایت‌مندی مسافران موفق بوده‌ایم.

حیدری، نظافت حریم جاده‌ها، برقراری گشت‌های راهداری؛ خدمات‌رسانی امداد خودرو، خدمات امداد جاده‌ای از سوی هلال احمر و اورژانس را نیز از دیگر دلایل رضایمندی مسافران دانست.

 وی نظارت بر فعالیت رانندگان دارای کارت هوشمند و تامین ناوگان مناسب، تعویض مبلمان ترمینال‌ها و استفاده از سیستم‌های هوشمند نظارت بر محورها را نیز از دیگر خدمات اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان در طرح نوروزی برشمرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها با بیان مناسب بودن جاده‌های استان بیان کرد: ۶۸ درصد تصادفات در همدان واژگونی خودروها بوده است، و به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه، همدان رتبه سوم سرعت غیرمجاز در کشور را دارد.

وی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده اعضای کمیته حمل و نقل، افزود: بازدید و برقراری ارتباط به روز از تمامی مراکز خدمات‌رسان بین راهی در ایام طرح نوروزی یکی از وظایف اعضای کمیته حمل و نقل بود.

وی در خصوص اعزام مسافران به مناطق عملیاتی، ابراز داشت: شرکت جوان سیر در بحث اعزام مسافران به مناطق عملیاتی بدون هیچ گونه خطری در جاده‌ها این مهم را به انجام رسانیده که نشان از رعایت کامل قوانین را دارد.