شناسهٔ خبر: 208563 - سرویس استان‌ها

بررسی میدانی طرح‌های راهسازی محور لار – بستک و آغاز مطالعات فنی تونل کوه پردیس

ببینید بازدید مدیرکل منطقه جنوب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از مراحل مختلف اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و تکمیل باند دوم محور ارتباطی لار–بستک در جریان سفر دو روزه علیرضا راستیار مدیرکل منطقه جنوب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به لارستان که با همراهی سجاد میرزایی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان انجام شد، از مراحل مختلف اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و تکمیل باند دوم محور ارتباطی لار – بستک در محدوده‌های تحت مدیریت اداره‌کل‌های راه و شهرسازی لارستان و هرمزگان بازدید به ‌عمل آمد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، در جریان سفر دو روزه علیرضا راستیار مدیرکل منطقه جنوب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به لارستان که با همراهی سجاد میرزایی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان انجام شد، از مراحل مختلف اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و تکمیل باند دوم محور ارتباطی لار – بستک در محدوده‌های تحت مدیریت اداره‌کل‌های راه و شهرسازی لارستان و هرمزگان بازدید به عمل آمد.

 در این بازدید میدانی، آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه‌ها از نزدیک بررسی شد و بر تسریع در روند اجرا با هدف ارتقای ایمنی، بهبود دسترسی‌های منطقه‌ای و تکمیل کریدورهای ارتباطی جنوب کشور تأکید شد.

 میرزایی در حاشیه‌ی این بازدید اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اجرای طرح‌های در دست اقدام از جمله فازهای مختلف احداث باند دوم از سمت بستک به لار، واریانت لار – بستک و همچنین طرح توجیهی احداث تونل کوه پردیس که در دستور کار قرار دارد. مقرر شده است تیم‌های فنی و مهندسان مشاور، مطالعات تکمیلی مربوط به پروژه تونل و مسیرهای جایگزین را انجام دهند تا زمینه اجرای این طرح فراهم شود.

 وی افزود: بر پایه این مطالعات پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح تونل کوه پردیس و اتصال دشت نیمه شهر لار به منطقه فتویه بستک، مسیر ارتباطی بین دو شهر لار و بستک به حدود ۶۰ کیلومتر کاهش یابد. اجرای این طرح نقشی مؤثر در بهبود دسترسی، توسعه ارتباطات بین‌منطقه‌ای، تسهیل جابه‌جایی در محورهای جنوبی کشور و رونق اقتصادی میان شهرستان‌های لار و بستک خواهد داشت.

 مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: تکمیل محور لار – بستک همچنین موجب تسهیل تردد و بهبود دسترسی به بنادر و گمرک‌های جنوبی کشور از جمله بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزایر کیش، سیری و ابوموسی می‌شود و به عنوان یکی از مسیرهای مهم اتصال مناطق مرکزی کشور به آب‌های آزاد خلیج فارس، نقش کلیدی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه ایفا خواهد کرد.