شناسهٔ خبر: 20857 - سرویس ریلی

بازگشايی محور لرستان با تلاش مامورين فنی

خطوط ریلی اندیمشک مديركل راه آهن لرستان اعلام كرد: در پی تداوم بارش و بروز سيل مصالح سنگي از كوه به روی خطوط سرازير و اين امر موجب لغو تردد قطارها شد اما با كمك پرسنل فنی توانستيم خدماتی را در جهت بازگشايی مسير و امداد رسانی به مناطق سيل زده ارائه دهيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شكت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید حسین مرتضوی مدیركل راه آهن لرستان با بیان اینكه هشدارهای هفته اخیر مدیریت بحران در اكثر شهرهای كشورگفت: در هفته گذشته علاوه بر طغیان رودخانه ها، شاهد جاری شدن روان آب ها و سیلاب در مناطق مختلف كشور به خصوص جنوب كشور، استان لرستان و منطقه زاگرس بودیم.

وی افزود: هشدارهای مدیریت بحرانی در خصوص بارش باران بی سابقه در بسیاری از مناطق، كار امداد رسانی را با مشكلاتی مواجه كرد كه در این میان خطوط ریلی كشور همچون خطوط ریلی استان لرستان همزمان با دشواری هایی در تردد قطارها، توانستند در امر خدمات رسانی به بهترین شكل اقداماتی را انجام دهند كه قابل توجه بوده است.

مدیركل راه آهن لرستان با بیان اینكه طی روزهای گذشته در منطقه لرستان در فاصله ۱۱۵ كیلومترى شمال اندیمشك به علت سیلاب قسمتى از خط در ایستگاه هفت كشور دچار آبگرفتگى شد تصریح كرد: به همین علت و به خاطر ورود گل و لاى روى خط، تردد قطارها به خصوص قطار محلی با مشكل مواجه شد.

وی افزود: همچنین در شمال ایستگاه تنگه ۵ در محدوده اداره كل راه آهن زاگرس نیز از خاكریز یكى از پل ها دچار آبشستگى شد كه مامورین فنی نسبت به ترمیم و رفع مشكل اقدام كردند.

مدیركل راه آهن لرستان خاطرنشان كرد:در پی تداوم بارش و بروز سیل مصالح سنگی از كوه به روی خطوط سرازیر شده و این امر موجب لغو تردد قطارها شد اما با كمك پرسنل فنی توانستیم خدماتی را در جهت بازگشایی مسیر و امداد رسانی به مناطق سیل زده راه‌آهن زاگرس ارائه دهیم.

وی افزود: از طریق محور ریلی لرستان چادر و مواد خوراكی به مناطق ارسال شد و همچنین هلال احمر كشور نیز توانست از طریق خطوط ریلی لرستان به منطقه زاگرس امداد رسانی كند.

وی یادآور شد؛ در حال حاضر بلاك كشور – تنگ هفت كه دچار آسیب شده بودند، ترمیم و بازسازی شد.