شناسهٔ خبر: 20872 - سرویس استان‌ها

رئیس راه و شهرسازی راز و جرگلان خراسان شمالی:

سیلاب ۲۰۰ میلیون ریال به راه‌های روستایی در خراسان شمالی خسارت زد

سیلاب رئیس راه و شهرسازی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: بارش روزهای اخیر افزون بر ۲۰۰ میلیون ریال خسارت به راه‌های روستایی این شهرستان مرزی و ترکمن نشین وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی گلشنی مقدم گفت: بارش‌های رگباری موجب جاری شدن سیل در این شهرستان شد که این امر رسوب‌گذاری در برخی مسیرهای ارتباطی شهرستان راز و جرگلان را به دنبال داشت.

وی گفت: بارش باران و جریان سیل جمعه شب موجب تخریب و رسوب‌گذاری ۲۵ کیلومتر از راه‌های مسیر دوراهی راز - غلامان شده که خسارت ۵۰ میلیون ریالی را در پی داشته است.

وی گفت: همچنین جریان سیل در مسیرهای روستایی "راستقان- تکله قوز- قره باطر" موجب وارد شدن خسارت  به طول ۲۰ کیلومتر جاده شده که ۱۵۰میلیون ریال به بار آورده است.

گلشنی مقدم افزود: نیروهای راهداری به صورت شبانه‌روز در این حوزه استحفاظی مشغول خدمات‌رسانی هستند و تمام راه‌های ارتباطی باز و تردد درآن  جریان دارد.

شغل اصلی مردم شهرستان ۷۰ هزار نفری راز وجرگلان که در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب بجنورد واقع است کشاورزی و دامپروری است و به همین دلیل رفت و آمد خودروهای کشاورزی، مسافری و باری بیشتر در مسیرهای ارتباطی این شهرستان انجام می‌شود.