شناسهٔ خبر: 20887 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن جنوب در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

راه‌اندازی قطار ماهشهر - مشهد از ۹ اردیبهشت/ ایستگاه جدید مسافری ماهشهر آماده بهره‌برداری

قطار مدیرکل راه‌آهن جنوب از راه‌اندازی قطار ماهشهر - مشهد از پنجشنبه ۹ اردیبهشت خبرداد و گفت: ایستگاه جدید مسافری ماهشهر نیز آماده بهره‌برداری است.

عبدالکریم درویش‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بهره‌برداری ایستگاه جدید راه‌آهن ماهشهر در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این ایستگاه توسط شرکت راه آهن و با مشارکت شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ماهشهر احداث شده است.

وی افزود: ایستگاه جدید ماهشهر دارای چهار خط است که عملیات زیرسازی و ساخت خطوط آن تکمیل شده و در فاصله حدود ۴۰۰ متری نسبت به ایستگاه فعلی قرار دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تست اولیه خطوط این مسیر ایستگاهی توسط یک قطار بدون مسافر ادامه داد: ایستگاه جدید ماهشهر آماده بهره‌برداری توسط مسئولان راه آهن است. ایستگاه فعلی ماهشهر در حال حاضر هم برای مسافر و هم برای بار مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایستگاه جدید صرفا مسافری است و ایستگاه فعلی برای تخلیه بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درویش زاده با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان برای محوطه سازی، زیرسازی و احداث خطوط این ایستگاه هزینه شده است گفت: اعتبارات ساخت این ایستگاه توسط شرکت راه آهن جمهوری و شرکت پتروشیمی ماهشهر تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک قطار محلی از ماهشهر به سربندر و سپس به اهواز مسافرگیری می‌کند و از راه‌اندازی قطار ماهشهر - مشهد از ۹ اردیبهشت خبرداد و گفت: قرار است هفته‌ای یک رام قطار در این مسیر سیر کند./