به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید شهرام ملکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بههمراه مسعود لطفی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، با حضور در ایستگاه صادقیه و با استفاده از ناوگان ریلی مترو تهران به مقصد گلشهر و شهر مهستان، از خط ۵ مترو تهران، مسیر متروی شهر مهستان و ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی بازدید کردند.
در این بازدید، موانع و چالشهای قانونی مربوط به تحویل متروی شهر جدید مهستان به شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیران حاضر در این نشست، ضمن گفتوگو با کارشناسان و مسئولان پروژه، بر تسریع در روند تحویل پروژه متروی شهر جدید مهستان و رفع موانع قانونی موجود با هدف استفاده حداکثری از زیرساختهای ریلی و افزایش رضایتمندی شهروندان و مسافران منطقه تأکید کردند.
در حاشیه این بازدید، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران، با اشاره به اهمیت زیرساخت ریلی ایجادشده و کیفیت بالای احداث متروی شهر جدید مهستان اظهار کرد: در حال حاضر، میزان جابهجایی مسافر در مسیر گلشهر – مهستان حدود ۷۰۰ نفر در روز است، در حالیکه این خط از ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش حجم جابهجایی مسافران برخوردار است. لازم است اقدامات مؤثری در راستای افزایش استقبال عمومی از مترو و ترویج فرهنگ استفاده از حملونقل ریلی در میان شهروندان منطقه با دقت و برنامهریزی مناسب صورت گیرد.
وی همچنین افزود: اولویت نخست ما راهاندازی قطارهای اولیه و حرکت منظم آنهاست. اگر هماهنگیهای لازم و حمایتهای زیرساختی از سوی شرکت عمران و دستگاهها انجام شود، میتوانیم در آینده نزدیک شاهد تردد منظم رام قطار بیشتر در این مسیر باشیم.
لطفی در پایان اظهار کرد: بهرهبرداری پایدار از خطوط مترو در شهرهای جدید، علاوه بر ارتقای نظام حملونقل عمومی، نقش مؤثری در کاهش ترافیک، صرفهجویی در زمان سفرهای روزانه و بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق ایفا میکند.
در ادامه، مصطفی رضایی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید مهستان، ضمن قدردانی از خدمات شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حمایتها و پیگیریهای وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: شهر جدید مهستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و رشد روزافزون جمعیت، نیازمند سامانه حملونقل عمومی کارآمد، پایدار و منظم است. خوشبختانه شهروندان مهستان، نظرآباد، هشتگرد و سایر مناطق همجوار از راهاندازی مترو استقبال قابل توجهی داشتهاند؛ چرا که اکنون میتوانند با پرداخت تنها ۱۶ هزار تومان، مسیر خود را با سرعت، آسایش و صرفهجویی در هزینهها طی کنند.
رضایی با اشاره به برخی مشکلات موجود، از جمله محدود بودن تعداد رامها و فواصل زمانی حرکت قطارها، اظهار کرد: در حال حاضر گلایههایی از سوی شهروندان درباره تعداد قطارها و زمانبندی حرکت آنها وجود دارد. امیدواریم با همکاری شرکت بهرهبرداری مترو و تکمیل زیرساختهای مرتبط، این مسائل در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود تا مردم بتوانند از خدمات ریلی با نظم و کیفیت بالاتری بهرهمند شوند.
وی افزود: هدف ما این است که با توسعه و تقویت زیرساختهای حملونقل ریلی، شهر مهستان به یکی از پایدارترین و دسترسپذیرترین شهرهای جدید کشور تبدیل شود. این امر نهتنها موجب رفاه و رضایت شهروندان خواهد شد، بلکه در جذب سرمایهگذاران و رونق اقتصادی منطقه نیز تأثیر چشمگیری خواهد داشت.
در پایان این بازدید، معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تسریع در هماهنگی میان شرکت عمران شهر مهستان، شرکت بهرهبرداری مترو و شهرداری تهران تأکید کرد تا روند بهرهبرداری کامل از متروی مهستان در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
