شناسهٔ خبر: 20893 - سرویس جاده‌ای

مدیركل دفتر آمار ایمنی و ترافیك سازمان راهداری اعلام کرد:

افزایش ۸۶ درصدی میزان مراجعه به مراكز معاینه فنی خودروهای سنگین در نوروز

معاینه فنی ​مدیركل دفتر آمار ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در ایام طرح نوروزی سال ۹۵، تعداد مراجعان به مراكز معاینه فنی خودروهای سنگین بالغ بر۵۳ هزار و ۱۹۱ بوده كه نسبت به نوروز سال ۹۴ از رشد ۸۶ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جواد هدایتی مدیركل دفتر آمار، ایمنی و ترافیك  این سازمان  با بیان این خبر اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با مراكز معاینه فنی سراسر كشور برای افزایش ارائه خدمات و اطمینان از آماده به كار بودن آنها به منظور خدمات رسانی به ناوگان عمومی در ایام طرح نوروزی از جمله اقدامات دفتر آمار، ایمنی و ترافیك بوده است كه موجب افزایش ۸۶ درصدی مراجعه به مراكز معاینه فنی گردیده است.

وی افزود: همچنین با پیاده سازی سامانه كنترل هوشمند و برخط مراكز معاینه فنی خودروهای سنگین،امكان نظارت بیشتر بر نحوه ارایه خدمات به مراجعان به وجود آمد و تخلفات را به حداقل ممكن رسانده است.

هدایتی درخصوص ارتقای ایمنی سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی درایام سفرهای نوروزی ادامه داد: نظارت بر فعالیت مدیران فنی شركت‌ها و موسسات حمل‌ونقل در اعمال دقت نظر بیشتر هنگام بررسی و ارایه تاییدیه سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از اعزام به سفر و استقرار بازرسی‌‌های ویژه در این ایام و تاكیدات لازم بر رعایت ضوابط حمل مسافر  با ناوگان عمومی و كنترل‌های لازم نظیر تجهیز وسایل نقلیه مسافربری به وسایل و تجهیزات ایمنی از جمله اقداماتی است كه از سوی كارشناسان حوزه ایمنی صورت گرفته است.

مدیركل دفتر آمار ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام كرد : تشكیل جلسات مشترك با پلیس راه راهور ناجا به منظور برقراری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیكی در محورهای پرتردد كشور و همچنین برقراری محدودیت‌های جا‌به‌جایی محمولات ترافیكی در راه‌های برون شهری و تسهیل در عبور و مرور از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.

وی تصریح كرد: در نتیجه این اقدامات منجر به كاهش محسوس تصادفات در بخش حمل ونقل جاده‌ای درایام نوروز گردیده است به طوری كه تعداد تصادفات فوتی ناوگان مسافربری مقصر از ۹ فقره در سال ۹۴ تنها به یك فقره در طرح نوروزی سال ۹۵ كاهش یافته است.