به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست محمودرضا کریمی با رؤسای روابطعمومی نواحی سراسر کشور، روز چهارشنبه ۲۱ آبانماه با هدف ارتقای هماهنگی رسانهای، بازتعریف نقش روابطعمومی در صنعت ریلی و تبیین راهبردهای اطلاعرسانی در یزد برگزار شد.
در این نشست، محمودرضا کریمی با اشاره به پیشینه ۹۰ ساله شرکت راهآهن در خدمترسانی به مردم، روابطعمومی راهآهن را از نخستین واحدهای ارتباطی سازمانی کشور دانست که امروز نقشی حیاتی در بازتاب عملکرد فنی، عمرانی و خدماتی این شرکت ایفا میکند.
وی با تأکید بر لزوم بازآفرینی ارتباطات رسانهای راهآهن در عصر دیجیتال، محورهای تخصصی را برای هماهنگی ملی روابطعمومیهای نواحی تشریح کرد.
کریمی مهمترین اولویت اطلاعرسانی را «نمایش نقش راهآهن در کاهش تصادفات جادهای، صرفهجویی انرژی و توسعه پایدار» دانست و خواستار تعامل مؤثر با رسانههای محلی و ملی در تبیین این مأموریت شد.
سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی همچنین بر تدوین دستورالعملهای شفاف در اطلاعرسانی سوانح ریلی و پروژههای توسعهای، تقویت روایت رسانهای از بهره برداری از راه آهن تأکید کرد.
کریمی، بهرهگیری از ظرفیت شبکههای اجتماعی، تولید محتوای خلاقانه و روایت انسانی از خدمات ریلی را از ارکان تحول روابطعمومی در دوره جدید دانست و افزود: روابطعمومی راهآهن امروز چهره ارتباطی صنعت ریلی کشور است و باید با زبان مردمفهم و پیامهای منسجم، تصویری روشن از عملکرد شرکت در افکار عمومی ارائه دهد.
در پایان نشست، بر ضرورت رصد رسانهای، استانداردسازی قالبهای خبری و تقویت دیپلماسی رسانهای در همکاریهای بینالمللی ریلی با کشورهای آسیای مرکزی تأکید شد.
در این نشست مدیر روابطعمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مدبر کل راه آهن ناحیه یزد و رؤسای روابط عمومی های نواحی راه آهن حضور داشتند که هر یک نظر و پیشنهادهای خود را در این جلسه مطرح کردند.
