شناسهٔ خبر: 209177 - سرویس هوایی

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره):

حفظ کرامت انسانی و استقلال افراد توانخواه از اولویت‌های مدیریت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

کاشف آذر پیرو مصوبات شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی دومین جلسه با محوریت مسافران معلول و توانخواه با حضور رامین کاشف آذر، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران شهر فرودگاهی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ار دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۱۴۰۴، پیرو مصوبات شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی دومین جلسه با محوریت مسافران معلول و توانخواه با حضور رامین کاشف آذر، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران شهر فرودگاهی در سالن جلسات ترمینال سلام برگزار شد.

 در این جلسه رامین کاشف‌آذر، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن عرض خوش آمد گویی به مدعوین اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی و استقلال افراد توانخواه و معلولین برای شهر فرودگاهی ارزشمند و از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را جز مهم‌ترین برنامه‌های دوران مدیریتی خود خواهم دانست و قطعاً تلاش می‌کنیم تا نگاه ویژه‌ای به خدمات رسانی به افراد توانخواه و معلولین در شهر فرودگاهی داشته باشیم.

 کاشف آذر افزود: طبق قوانین ایکائو، استانداردهای فرودگاهی و همچنین شیوه‌نامه‌ی ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اقدامات خوبی را درخصوص توانخواهان انجام داده است که شامل پارکینگ‌های ویژه معلولین، سرویس‌های بهداشتی، آب‌سرد کن، کانترهای چک‌این، دکمه‌های آسانسور مجهز به خط بریل و ارائه خدمات ویلچر است، ما همچنان به بهبود خدمات در ترمینال‌ها نیاز داریم و بی‌شک در پروژه‌ی باز طراحی ترمینال این خدمات افزایش می‌یابد. وی در ادامه گفت: من خودم را ملزم می‌دانم و از همه‌ی همکارانم درخواست دارم تا با جدیت کامل، موضوع ارتقای خدمات رسانی به توانخواهان را در شهر فرودگاهی پیگیری کنند.

اهورا محمدی مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل نیز درخصوص استانداردهای جهانی و نقش سازمان هواپیمایی کشوری در راستای تسهیل خدمات رسانی به توانخواهان در صنعت هوانوردی اشاره کرد و بهبود فرآیندهای بار و مسافر برای توانخواهان را مسئولیت اجتماعی و از مهم‌ترین برنامه‌های شهر فرودگاهی برشمرد. ️

 علیخانی، مدیرکل دفتر ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) عنوان کرد: شهر فرودگاهی از سالیان گذشته این موضوع را با حساسیت فراوان هدایت کرده و اجرای کانتر مخصوص افراد توانخواه در ترمینال، سرویس‌های بهداشتی معلولین، پارکینگ، ویلچر رایگان، آسانسور ویژه معلولین و سایر خدمات را تدارک دیده است. همچنین کارکنان ترمینال سلام شهر فرودگاهی، توانخواهان را برای ارائه خدمت رسانی همراهی خواهند کرد.

 حمیدرضا مباشر، دبیر کمیته حقوقی و نظارت دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور در پایان جلسه اظهار کرد: شهر فرودگاهی همراه و هم سوی افراد توانخواه و معلولین کشور بوده و نتیجه عملکرد فرودگاه باعث رضایتمندی توانخواهان شده است، روان سازی تردد ترمینال، کاهش دید برای افراد توانخواه، مناسب سازی صندلی‌های ترمینال و همچنین آموزش کارکنان فرودگاهی برای برخورد با افراد توانخواه، از جمله اقدامات شایسته شهر فرودگاهی به شمار می‌رود. در راستای بهبود شرایط خدمات رسانی به توانخواهان قطعاً باید بازنگری‌هایی در دستورالعمل‌های فرودگاهی لحاظ شود و در باز طراحی و بهسازی ترمینال‌ها اقدامات لازم اجرایی شود.