شناسهٔ خبر: 20924 - سرویس استان‌ها

اصلاح شیب شیروانی ۲۰ كیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌غربی

جلسه شیب شیروانی ۲۰ كیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌غربی در راستای افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و جلوگیری از سقوط وسایط نقلیه اصلاح و آرام سازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان در جلسه كمیسیون ایمنی راه‌ها با اعلام این خبر گفت: طرح آرام‌سازی شیب شیروانی در برخی از جاده‌های استان كه به علت كمبود منابع مالی یا اجرای عملیات راهداری زمستانی نمی‌توان گاردریل‌گذاری كرد، در ۲۰ كیلومتر از محورهای استان اجرا می‌شود.

داریوش نصر با بیان اینكه اصلاح شیب تعدای از ترانشه‌ها را در برنامه‌های اجرایی گنجانده شده، افزود: مطالعات طرح ایمن‌سازی سه راهی قره ضیاالدین و سه راهی خوی- ایواوغلی در شمال استان آغاز شده است.

وی تصریح كرد: اصلاح و حذف نقاط پرحادثه را با حداقل منابع مالی و استفاده بهینه از امكانات و منابع این اداره كل در حال اجراست.

نصر با اشاره به اینكه ۷۰ درصد ماشین آلات سنگین اداره كل راه و شهرسازی استان فعال است، گفت: عملیات خط‌كشی در جاده‌های شمال و جنوب استان با تعمیر و بازسازی دو دستگاه ماشین آلات كه در انبار متروكه بود، در روزهای آتی اجرا خواهد شد.

مدیركل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خواستار مشاركت حداكثری رسانه ملی در ترویج فرهنگ ایمنی شد.

نصر افزود: افزایش ایمنی جاده‌های آذربایجان‌غربی از مهمترین وظایف این اداره كل است و برای تحقق این امر به طور جدی كار می‌كنیم.

ضرورت ارزیابی سهم دستگاه‌های اجرایی در ایمنی راه‌ها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه بر ارزیابی سهم دستگاه‌های مسئول در عرصه ایمنی راه‌ها تاكید كرد و گفت: مجموعه برنامه‌ها و اقدامات به تفكیك سازمان‌ها در مبحث ایمنی راه‌ها تهیه شود و به صورت مستند در جلسات آتی كمیسیون ایمنی راهها گزارش گردد.

تقی كهوریان با بیان اینكه افزایش ایمنی راه‌ها قطعا رضایت‌مندی مردم را به همراه خواهد داشت، افزود: لازم است گزارش نظارت و ارزیابی بر مجموعه اقدامات انجام شده در عرصه ایمنی راه‌های استان ارائه گردد.