شناسهٔ خبر: 209548 - سرویس استان‌ها

صدور رأی برای ۹۱ درصد از شکایات مردمی سامانه ۱۴۱/ مختومه شدن قریب به ۱۰ هزار پرونده شکایت طی ۸ ماه

سامانه 141 رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد از پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۴۱ در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در هشت ماه ابتدایی سال جاری قریب به ۱۰ هزار شکایت ثبت شده، رسیدگی و برای آن رأی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حسین عقدایی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های نظارت هوشمند و پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی، از مجموع ۱۰ هزار و ۸۸۱ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۱ از ابتدای فروردین تا پایان هفته سی و پنجم، به تعداد ۹ هزار و ۹۷۳ مورد رسیدگی و رأی مقتضی صادر شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد حداقل مدت‌زمان رسیدگی به شکایات و صدور رأی را ۸ و حداکثر آن ۲۳ روز عنوان کرد و افزود: شکایت‌های ثبت شده در سه حوزه کالا، مسافر و راه می‌باشد که در حال حاضر ۸۰۰ مورد آن در حال رسیدگی و ۱۰۸ مورد نیز در صف اقدام است.

اختصاص بیشترین سهم شکایات ثبت شده به حوزه حمل‌ونقل کالا

عقدایی اذعان کرد: در حوزه حمل‌ونقل کالا ۹۱۵۹ مورد شکایت که بیشترین آن مربوط به عملکرد صاحبان بار، شرکت‌های حمل‌ونقل بار و صدور یا اجرای بارنامه است، ثبت شده و از این تعداد ۸۳۳۴ مورد رسیدگی و مختومه شده است.

سرعت بالای رسیدگی به تخلفات حوزه مسافر با میانگین ۸ روز

وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل مسافر، در مجموع ۳۲۸ شکایت از سوی هم‌استانی‌ها ثبت شده که ۳۲۵ مورد آن مختومه و تنها ۳ پرونده در حال بررسی است.

این مسئول تصریح کرد: بیشترین موضوعات اعلام‌شده از طریق سامانه ۱۴۱ در حوزه حمل‌ونقل مسافر به ترتیب مربوط به عدم رعایت ضوابط و برخورد نامناسب عوامل با مسافران، تخلفات شرکت‌های مسافری، موضوعات مرتبط با نرخ کرایه و بلیت، نواقص ایمنی و فنی وسایل نقلیه است.

تمرکز بر خرابی روسازی و رفع چاله‌های خطرناک

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد شکایات ثبت شده در حوزه راه را ۱۳۹۴ مورد برشمرد و تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۱۴ مورد از شکایات حوزه راه که بیشتر مربوط به خرابی روسازی و چاله‌های پرخطر، اصلاح و نصب تابلو و علائم ترافیکی، رفع مشکلات مربوط به پل‌ها و ابنیه فنی، وجود اجرام یا موانع در سطح جاده و لزوم آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز بود، رسیدگی شده است.

عقدایی خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده بیشترین شکایات حوزه راه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های مهریز، اردکان و یزد می‌باشد.