به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، حسین عقدایی اظهار کرد: در راستای اجرای برنامههای نظارت هوشمند و پاسخگویی به مطالبات مردمی، از مجموع ۱۰ هزار و ۸۸۱ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۴۱ از ابتدای فروردین تا پایان هفته سی و پنجم، به تعداد ۹ هزار و ۹۷۳ مورد رسیدگی و رأی مقتضی صادر شده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای استان یزد حداقل مدتزمان رسیدگی به شکایات و صدور رأی را ۸ و حداکثر آن ۲۳ روز عنوان کرد و افزود: شکایتهای ثبت شده در سه حوزه کالا، مسافر و راه میباشد که در حال حاضر ۸۰۰ مورد آن در حال رسیدگی و ۱۰۸ مورد نیز در صف اقدام است.
اختصاص بیشترین سهم شکایات ثبت شده به حوزه حملونقل کالا
عقدایی اذعان کرد: در حوزه حملونقل کالا ۹۱۵۹ مورد شکایت که بیشترین آن مربوط به عملکرد صاحبان بار، شرکتهای حملونقل بار و صدور یا اجرای بارنامه است، ثبت شده و از این تعداد ۸۳۳۴ مورد رسیدگی و مختومه شده است.
سرعت بالای رسیدگی به تخلفات حوزه مسافر با میانگین ۸ روز
وی ادامه داد: در حوزه حملونقل مسافر، در مجموع ۳۲۸ شکایت از سوی هماستانیها ثبت شده که ۳۲۵ مورد آن مختومه و تنها ۳ پرونده در حال بررسی است.
این مسئول تصریح کرد: بیشترین موضوعات اعلامشده از طریق سامانه ۱۴۱ در حوزه حملونقل مسافر به ترتیب مربوط به عدم رعایت ضوابط و برخورد نامناسب عوامل با مسافران، تخلفات شرکتهای مسافری، موضوعات مرتبط با نرخ کرایه و بلیت، نواقص ایمنی و فنی وسایل نقلیه است.
تمرکز بر خرابی روسازی و رفع چالههای خطرناک
رئیس مرکز مدیریت راههای استان یزد شکایات ثبت شده در حوزه راه را ۱۳۹۴ مورد برشمرد و تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۱۴ مورد از شکایات حوزه راه که بیشتر مربوط به خرابی روسازی و چالههای پرخطر، اصلاح و نصب تابلو و علائم ترافیکی، رفع مشکلات مربوط به پلها و ابنیه فنی، وجود اجرام یا موانع در سطح جاده و لزوم آشکارسازی نقاط حادثهخیز بود، رسیدگی شده است.
عقدایی خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعات به دست آمده بیشترین شکایات حوزه راه به ترتیب مربوط به شهرستانهای مهریز، اردکان و یزد میباشد.
